طلبه سطح سه حوزه در راس سازمان زیباسازی شهر تهران

By | ۱۴۰۰-۰۸-۰۳

رضا صیادی مدیریت مجموعه عقیق، پایگاه اطلاع‌رسانی هیات‌های مذهبی را بر عهده دارد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حکمی رضا صیادی مشاور عالی رسانه و مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات را به عنوان سرپرست سازمان زیباسازی شهردار تهران منصوب کرد.

در سوابق تحصیلی و کاری رضا صیادی کمترین ارتباطی با تخصص‌های مورد نیاز برای زیباسازی شهر تهران مشاهده نمی‌شود. نمونه‌ای دیگر از انتصاب مدیران در سمت‌های غیرمرتبط با سابقه کاری یا رشته تحصیلی آنها.

سازمان زیباسازی شهر تهران از نهادهای وابسته به شهرداری تهران، بهسازی و حفظ هویت محیط شهری در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری را از اهداف خود اعلام می‌کند.

رضا صیادی که از نزدیکان به محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و رئیس‌کنونی مجلس شورای اسلامی است در مصاحبه با خبرگزاری حوزه می‌گوید که از سال ۱۳۸۳ در مدرسه آیت‌الله ایروانی دوران طلبگی‌اش را شروع کرده و همزمان کارهای رسانه‌ای و مطبوعاتی را آغاز کرده است. او می‌گوید که همچنان به عنوان طلبه سطح سه حوزه مشغول به تحصیل است.

منظور رضا صیادی از از فعالیت‌های رسانه‌ای سردبیری او در نشریاتی مانند همشهری آیه و همشهری جوان در دوران شهرداری قالیباف است. صیادی می‌گوید که یک روحانی زمینه ورود او به این عرصه را فراهم کرده است. صابری از سال ۱۳۹۱ سایت عقیق را راه‌اندازی کرده که «پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی هیات‌ها و تشکل‌های مذهبی» معرفی شده است.

او در مصاحبه‌ای گفته که یکی از دغدغه‌های اصلی‌اش همواره این بوده که «کجا هیات برود» و با همین ایده این پایگاه را راه‌اندازی کرده است.

در سال‌های اخیر و به ویژه پس از دوم خرداد ۱۳۷۶، شبکه‌های مافیایی از مداحان و هیات‌های مذهبی زیر چتر سازمان تبلیغات اسلامی و حمایت همه‌جانبه صدا و سیما پدید آمده که گردش مالی آن به صدها میلیارد تومان می‌رسد. خبرگزاری ایسنا در ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ به نقل از مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گزارش داده بود که گردش مالی هیات‌های مذهبی تنها در دهه محرم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

این شبکه با سپاه و بیت رهبری در ارتباط است و مداحانی مانند حاج منصور ارضی، محمود کریمی و سعید حدادیان از چهره‌های مشهور و بانفوذ آن به‌شمار می‌روند.

مجموعه عقیق در شهریور ۱۳۹۹ پخش آنلاین ۱۵۰۰ برنامه عزاداری محرم را با همکاری «روبیکا» بر عهده داشت. نرم‌افزاری که به گفته بسیاری از کارشناسان بخشی از شبکه اینترانت داخلی و متعلق به سپاه پاسداران است.

عقیق در دی‌ماه گذشته نیز در اوج همه‌گیری کرونا هیات‌های سیار را در ایام فاطمیه راه‌اندازی کرد و از حامیان هیات‌های مجازی به‌شمار می‌رود.

نگاهی به شبکه‌های اجتماعی که رضا صابری در آنها فعال است، او را از علاقمندان به قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده سپاه قدس و از منتقدان دولت حسن روحانی نشان می‌دهد. او که در توییتر خود را روزنامه‌نگار و مدیرمسئول موسسه عقیق معرفی کرده در برخی پست‌ها به طور صریح به برخی فعالان خارج از ایران توهین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *