هاشمی طبا: نه مسائل معیشتی حل شده است، نه مسائل محیط زیستی/ ایران در حال تخریب است!

By | ۱۴۰۰-۰۸-۲۵
بیش از 100 روز از بر سر کار آمدن دولت انقلابی گذشته است. دولتی که در زمان تبلیغات انتخاباتی بیش از 55 شعار را مطرح کرد که بیش‌ترین این شعارها در راستای بهبود یافتن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بود حالا با گذشت بیش از سه ماه از این دولت آن چیزی که مشاهده می‌شود گرانی های لحظه‌ای اولین اولویت در هرم مازلو است!
یک فعال سیاسی  درخصوص  عملکرد دولت سیزدهم  در 100 روز اول کارش،گفت:به‌نظر بنده آقای ابراهیم رئیسی بسیار فعال هستند و خواسته قلبی‌شان این است که کاری برای این مملکت انجام دهند؛ اما سفرهای استانی بیشتر برای خود ایشان مفید است نه رفع مشکلات کشور. این خیلی خوب است که ایشان به استان‌ها و شهرهای مختلف در کشور سفر می‌کنند و به نظر بنده این سفرها در تصمیم‌گیری‎‌هایشان بسیار موثر است اما مبحثی که وجود دارد این است که این رفتن و آمدها مشکلات را حل نمی‌کند، زیرا این یک کار کارشناسی است و امکانات و شرایط خاص خودش را می‌طلبد. حقیقت این است که مسائل مملکت ما بسیار پیچیده و بزرگ شده است و این‌که ما بتوانیم همه مشکلات را مرتفع سازیم، اصلا چنین چیزی امکان ندارد. شما به همین قضیه مسکن نگاه کنید؛ دولت اصلا نباید در خصوص مسکن دخالتی کند! در دنیای امروز تامین مسکن از اولویت‌ها نیست. در حال حاضر اولویت ما در کشور مسائل آب، خاک، فاضلاب‌ها و پسماندها است!
سید مصطفی هاشمی‌طبا گفت:من فکر می‌کنم با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که در رابطه با نقدینگی داریم حل این شکل از مشکلات اقتصادی به سادگی نیست. در حال حاضر مملکت ما در حال تخریب است! اولویت ما در وهله اول این است که از این تخریب جلوگیری کنیم. مثل این است که شما در یک خانه‌ای باشید که در این خانه آب، برق و غذا داشته باشد اما این خانه اساس‌اش مشکل داشته باشد و بر سر صاحب خانه ویران شود. مردم این را باید بدانند که مسائل تورمی به راحتی قابل حل نیست. در حال حاضر اولویت ما تورم و مسائل معیشتی نیست.
وی افزود: اولویت مسئله آب و خاک است. شما اگر زمین‌هایتان بیشتر از این نشست کند، جاده‌ها، پل‌ها و دکل‌ها خراب می‌شود. در ابتدا باید مسائل کشاورزی و آب و خاک‌ را حل کنیم. ما در سال 15 میلیارد دلار ارز می‌دهیم که محصولات کشاورزی را وارد کنیم! ما باید شیوه کشاورزی‌مان را تغییر دهیم.اگر خانه شما بر سرتان خراب شود بهتر است یا نان خالی بخورید؟!مگر در اصفهان و خوزستان مردم نان می‌خواهند؟ مردم می‌گویند ما آب می‌خواهیم! خانه‌ شما خراب شود بهتر است یا خوراک‌ یا پوشاک‌تان کمتر شود؟

بالاترین حقوق را چه کسانی می گیرند؟

هاشمی‌طبا گفت:این مسئله فقط مربوط به دولت سیزدهم نیست؛ این مسئله مربوط به مجموعه دولت‌های ماست. اصل قضیه مسئله آب و خاک است نه معیشت البته باید به مسئله معیشت هم رسیدگی شود اما آن چیزی که در اولویت اول باشد، نیست.ما مجبور هستیم حتی در خورد و خوراک نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم به شرطی که آن مسائل را حل کنیم. الان نه مسائل معیشتی حل شده است، نه مسائل محیط زیستی!

وی گفت: در حال حاضر آمریکا در موضعی قرار دارد که ما هر چیزی هم بگوییم قبول نمی‌کند. موضع آمریکا در مقابل ما موضع سختی شده است. درستش این بود که آمریکایی از برجام خارج شد الان دوباره به برجام برگردد و برجام و توافق قبلی را ادامه دهیم اما آمریکا حرف زور می‌زند!
بهار نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *