کانون نویسندگان ایران: پی و پایه‌‌ جمهوری اسلامی بر حبس و کشتار مردم معترض بنا شده است

By | ۱۴۰۰-۰۸-۲۶

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸ ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی «پی و پایه‌‌اش بر حبس، کشتار و حذف روشنفکران، دگراندیشان و مردم معترض بنا شده‌ است»، از تلاش‌ حق‌جویانه و دادخواهانه خانواده‌های کشته‌شدگان و معترضان حمایت کرد.

کانون نویسندگان در بیانیه خود خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی پس از سرکوب خونین اعتراضات دی ۹۶ و کشتار مردم معترض در آبان ۹۸، نه تنها از مواضع جائرانه‌اش پا پس نکشیده ‌است بلکه با صدور احکام ظالمانه‌ اعدام و زندان، و شکنجه‌ و تبعید معترضان و فعالان سیاسی و مدنی، و تحت فشار گذاشتن خانواده‌ کشته‌شدگان که به دادخواهی خون عزیزانشان برآمده‌اند، به ستم‌کاری‌ خود ادامه داده‌ است.

در این بیانیه، کانون نویسندگان ایران افزود که امروز دیگر خوشبین‌ترین و ساده‌انگارترین کسان نیز فهمیده‌اند که هیچ امکانی برای تغییر و اصلاح وجود ندارد.

کانون نویسندگان با اشاره به اینکه رشد سرسام‌آور و روزافزون تورم و گرانی و رانده شدن بیش از هفتاد درصد مردم به زیر خط فقر، نرخ بالای بیکاری و حقوق معوقه‌ کارگران و بازنشستگان، همه نشانگر آن است که حاکمیت اینک آشکار، در کار به قهقرا بردن جامعه و نابودی کامل طبقات محروم و فرودست است، اضافه کرد که پیش از این، همه از کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم می‌گفتند حال اما دیگر سفره‌ای باقی نمانده‌ است.

کانون نویسندگان ضمن گرامی‌داشت یاد کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و اعلام مراتب همدردی و همدلی‌ خود را با خانواده و بازماندگان کشته‌شدگان، خاطرنشان کرد که حمایت از هر تلاش حق‌جویانه و دادخواهانه از سوی مردم را وظیفه‌ خود می‌داند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمام زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *