بازداشت خدمتکار سابق منزل وزیر دفاع اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران

By | ۱۴۰۰-۰۸-۲۷

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، این فرد نتوانسته به هدف خود برسد و قبل از ارائه اطلاعات مهم به ایران، بازداشت شده است

رسانه‌های اسرائیلی از بازداشت یک کارمند سابق منزل بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به اتهام ارتباط و همکاری با ایران خبر دادند.

روزنامه «تایمز اسرائیل»، پنج‌شنبه، 18 نوامبر، به نقل از سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل «شاباک» در گزارشی نوشته است که بازداشت عُمری گورن، خدمه خانه بنی گانتز، پس از این صورت گرفت که او درصدد برقراری ارتباط با یک فرد مرتبط با ایران بود.

به گفته این روزنامه، با توجه به بازداشت فوری این فرد، او نتوانسته کاری از پیش ببرد.

یک دادستان ناحیه مرکزی، کیفرخواستی را علیه گورن تنظیم کرده و او را به «جاسوسی» متهم کرده است. جرمی که در اسرائیل می‌تواند 10 تا 15 سال حبس داشته باشد.

بر اساس گزارش «شاباک»، متهم در این ماه و از طریق شبکه‌های اجتماعی با فردی وابسته به رژیم ایران تماس گرفته و «خدمات جاسوسی» خود را در ازای دریافت پول به آن‌ها پیشنهاد کرده است.

«جروزالم پست» نیز در خبری عنوان کرده که متهم دارای سوابق جنایی بوده و با گروه هکری «سایه سیاه» ارتباط داشته است.

شاباک تأیید کرده است که گورن سعی داشته تا نرم افزاری جاسوسی را روی رایانه وزیر دفاع نصب کند.

به گفته «تایمز اسرائیل» گورن برای اثبات جدیت خود، تصاویری از رایانه و سایر تجهیزات دفتر بنی گانتز را به این «منبع ایرانی» ارسال کرده است.

شاباک گفته است برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی در آینده، تصمیم گرفته تا درخصوص نحوه تحقیق و تفحص سابقه و وضعیت کارگران شاغل در خانه‌های وزرای این کشور، دست به ارزیابی داخلی تازه‌ای بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *