تخفیف‌های ایران به فولادی‌ها هم رسید/ صادرات همه کالاها زیر قیمت جهانی

By | ۱۴۰۰-۰۸-۲۸

تحریم‌ها ایران را ناگزیر کرده‌اند که کالاهای خود را با واسطه و ارزان‌تر به کشورهای دیگر بفروشد. اما به جز نفت، کدام کالا با واسطه و ارزان فروخته می‌‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تحریم‌ها ایران را ناچار کرده است که نفت خود را با قیمت نازل‌تر به چین بفروشد. ایران روی هر بشکه نفت حدود ۵ یا ۶ دلار تخفیف نفتی می‌دهد. اما تخفیف‌های این چنینی، تنها مختص به فروش نفت نیست.

محمدرضا شهیدی‌تبار، نماینده وزارت صنعت و معدن در اتاق ایران به تجارت‌نیوز گفته است که همه کالاها را با تخفیف صادر می‌کنیم و هیچ کشوری با قیمت رسمی از ما خرید نمی‌کند.

تجارت‌نیوز در هفته گذشته گزارشی به موضوع تاثیر تحریم بر صادرات ایران پرداخته بود. در ادامه نظرهای برخی نظرات مخاطبان را می‌خوانید.

تحریم‌ها کاغذ پاره‌اند؟ 

«شخص تهیه کننده این خبر دائما خبرهای تیتر هیجانی و احساسی ارائه می‌دهد.»

«بنده در پتروشیمی کار می‌کنم. فروش چند برابر شده است. پتروشیمی‌ها هم شده‌اند کارخانه چاپ ارز. چهار تا بچه، تیتر هیجانی می‌زنند!»

«با فرض پذیرش صداقت شما و صحت صحبت‌هایتان؛ آنچه بیان داشتید نقض خبر و تحلیلی که نویسنده ارائه داده نیست. مطلب ایشان در مورد ارزان فروشی نسبت به قیمت جهانی است نه اینکه نمی‌فروشیم یا میزان فروش کم شده است.»

«قابل توجه افرادی که می‌گویند تحریم فرصت است. بله فرصت فروش منابع کشور به بیگانگان و سود بردن کاسبان تحریم»

«معنی اقتدار هم معلوم شد که کالایت را زیر قیمت بازار بفروشی تازه اگر بخرند و گرانتر از قیمت بازار بخری چون در تحریم هستی. دست آخر آنکه پولش را هم نمی‌توانی دریافت کنی زیرا در تحریم بانکی هستی.»

«بدبخت ایران که حتی کالای خودش را برای سوریه باید از طریق ترکیه صادر کند و آن‌ها مستقیما از ما خرید نمی‌کنند.»

«منابع آیندگان را به خاطر بی عقلی و کم خردی به بیگانگان ارزان می‌فروشیم. تا دیگران در آسایش باشند. صاحبان اصلی این منابع هم در فقر و تنگدستی غوطه‌ور شوند.»

«حراج فروشی به خاطر رضایت دیگران!»

«طلا بودن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید.»

«که تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *