زوج‌های عرب برای رحم اجاره‌ای به ایران می‌آیند

By | ۱۴۰۰-۰۹-۱۴
قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۸۰میلیون تومان!
گروه جامعه: رحم اجاره ای نسبت به دو سال گذشته که نزدیک 20 میلیون تومان بود افزایش چهار برابری داشته است و به 80 میلیون تومان رسیده است. امروز تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز بیشترین آمار فرزندآوری از طریق رحم اجاره ای را دارند.

غلامی مشاور اهدای رحم اجاره ای  درباره این مسئله که رحم اجاره ای یعنی چه و چه وضعیتی در ایران دارد گفت: رحم اجاره ای یا رحم جایگزین یعنی این که یک زن به دلایل متعدد که پزشک آن را تشخیص می دهد، نتواند انتقال جنین انجام را دهد فلذا رحم جایگزین برای او انتخاب می شود. هر زن نیز باز با تشخیص پزشک اگر بارداری طبیعی داشته باشد می تواند هر تعدادی که بخواهد رحم خود را در اختیار زوج ها قرار دهد. البته این مسئله وجود دارد که باید 6 ماه از اجاره دادن رحم بگذرد تا فرد بتواند دوباره این کار را انجام دهد.

اجاره رحم برای نیازهای مالی
این مشاور اهدای رحم اجاره ای در ادامه درباره افراد اجاره دهنده رحم اظهار کرد: امروز در بیشتر استان های کشور می توان زنان اجاره دهنده رحم را پیدا کرد و این افراد بیشتر کسانی هستند که نیاز شدید مالی دارند. برای ثواب، تنها از هزار زن یک نفر حاضر می شود که رحم خود را اجاره دهد.غلامی تاکید کرد: زنان اتباع نیز رحم خود را اجاره می دهند اما از نظر قانونی تنها برای اتباع می توانند این کار را انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که چقدر اجاره رحم در سال های اخیر افزایش داشته است خاطر نشان کرد: سال های گذشته رحم اجاره ای نقش یک تابو را داشته و از وجهه خوبی برخوردار نبود اما هم اکنون شرایط تغییر کرده است چراکه هستند زنانی که به صورت مادرزادی رحم ندارند یا از رحم ضعیفی برخوردار هستند فلذا بحث رحم اجاره ای و فرزند دار شدن برای این افراد گرچه هزینه های بالایی دارد اما شیرین است.

استان هایی که بیشترین رحم اجاره را دارند
این مشاور اهدای رحم اجاره ای افزود: امروز تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز بیشترین آمار فرزندآوری از طریق رحم اجاره ای را دارند همچنین در استان هایی که مراکز ناباروری دارند نیز این عمل انجام می شود. البته آماری از فرزند آوری از طریق رحم اجاره ای موجود نیست اما هم اکنون با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی تعداد افرادی که رحم اجاره ای در اختیار افراد می گذارند افزایش داشته است البته هنوز تعداد متقاضیان بیشتر است.
غلامی با بیان اینکه اجاره رحم زیر نظر وکلا انجام می شود و همه چیز به صورت قانونی در اسناد رسمی ثبت می شود خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه، تحویل نوزاد و حتی کفالت نوزاد بعد از فوت والدین نیز به صورت رسمی مشخص می شود.

افزایش چهار برابری قیمت رحم اجاره ای در دو سال گذشته
او درباره نرخ رحم اجاره ای گفت: متاسفانه رحم اجاره ای نسبت به دو سال گذشته که نزدیک 20 میلیون تومان بود افزایش چهار برابری داشته است و به 80 میلیون تومان رسیده است و ما نیز هر مبلغی که زوجین راضی باشند را دریافت می کنیم. البته مشاورهایی که برای زوج های عرب رحم اجاره ای پیدا می کنند مبلغ زیادی را دریافت می کنند.

این مشاور در امر اجاره رحم در پایان مدعی شد: این موضوع باب شده است که مترجمین زبان عربی در مراکز باروری فعال شده اند و کارشان این است که زوج های عرب را می پذیرند. این مشاورین بر اساس شنیده ها برای مرتبط کردن زنان با خانواده های عرب بالا ده میلیون تومان دریافت می کنند. همچنین هزینه رحم اجاره ای برای عرب ها از 150 میلیون تومان شروع می شود.

گفتنی است ، یکی دیگر از مرتبط کننده های رحم های اجاره ای با زوج های جوان در گفت و گو با خبرنگار رکنا درباره قیمت رحم اجاره ای می گوید: قیمت از 80 میلیون برجی دو میلیون تومان آغاز می شود و کم تر از این قیمت را دیگر نمی توانید پیدا بکنید.

رکنا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *