کسری ۱۰ هزار میلیاردی بودجه آموزش و پرورش

By | ۱۴۰۰-۰۹-۲۴

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش با ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، فریده اولاد قباد در نوزدهمین اجلاس سراسری، سرپرستان مدیران استانی، پردیس ها و واحدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان که در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: تا زمانی که وزرات اموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگی دغدغه اول دولت و مجلس نباشد، نمی توانیم زیرساخت های رشد و توسعه کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به لایحه ششم توسعه افزود: یکی از بندها در این لایحه مربوط به دانشگاه فرهنگیان است. انتظار داریم بودجه دانشگاه با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در اولویت اول باشد.

وی با بیان اینکه  سال گذشته بودجه وزارت آموزش و پرورش 36 میلیارد تومان بوده است بیان کرد: در سال 97، بودجه  این وزارت خانه 42 هزار میلیارد تومان بوده است. امسال 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در این وزارت خانه داشته ایم.

اولاد قباد بیان کرد: باید در فصل بودجه توجه زیادی را به وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد:تقویت و ارتقای جایگاه پژوهش و  تولید علم در دانشگاه فرهنگیان می تواند در بسیاری از چالش های کشور همانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مدیریت منابع آب و محیط زیست کمک رسان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بند های لایحه ششم توسعه جذب  نیروهای انسانی است گفت: یکی از دغدغه های ما تعیین و تکلیف  نیروهای آموزشیاران نهضت، حق التدریس و خریدخدمات است. معلمی که باید با انگیزه سرکلاس باشد، دغدغه و رسالت دانشگاه فرهنگیان باید جذب استعدادهای برتر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به سمتی برویم که معلم های ما مهارت محور باشند. میان صنعت و دانشگاه ضعف وجود دارد.

وی با اشاره به ترویج شادی و نشاط در محیط دانشگاه فرهنگیان گفت: تفاهم نامه ای میان دانشگاه فرهنگیان با وزارت ورزش وجود دارد که باید احیا شود و شادی و نشاط اجتماعی در چهارچوب شرع و قانون اجرا شود

اولاد قباد گفت:دانشجو معلمان وضعیت معیشت و خستگی معلمان را می بینند، آنان هم از شغل معلمی آزرده می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *