پیام خالد پیرزاده از زندان: در اقدامی اعتراضی چشم راستم را دوختم؛ اجازه دسترسی به پزشک نمی‌دهند

By | ۱۴۰۰-۱۰-۱۰

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی در ایران، با ارسال یک پیام صوتی از داخل زندان اعلام کرد در اقدامی اعتراضی چشم راست خود را دوخته است و مقامات زندان هم دسترسی به پزشک را از او گرفته‌اند.

وی در این پیام که روز پنجشنبه نهم دی در توئیتر منتشر شد گفت: «من نسبت به وضعیت موجود مملکت، نسبت به اتفاقات متعددی که در این چند سال برایم افتاد و همچنین بی‌احترامی که به خانواده‌ام،‌ همسرم و دخترم کردند، اقدام به دوختن چشم راست خود کردم.»

آقای پیرزاده در ادامه این پیام گفت:‌ «از همان لحظه‌ای که چشمم را دوختم، ممنوعیت مراجعه به پزشک به من دادند و نمی‌گذارند پزشک چشم من را معاینه کند. می‌گویند دستور است. حالا این دستور از کجا آمده،‌ نمی‌دانم.»

کانون مدافعان حقوق‌بشر پیشتر با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مقامات قضایی ایران و روسای زندان‌ها نسبت به نقض آشکار حقوق زندانیان سیاسی اعتراض کرده و با اشاره به وضعیت خالد پیرزاده، نصرالله لشنی، سهیلا حجاب و محمد نجفی، خواستار توجه به رعایت قوانین و موازین بین‌المللی حقوق‌بشر شده بود.

خالد پیرزاده اردیبهشت ۹۷، به همراه فرد دیگری به نام رضا محمدحسینی، در حین شعار نویسی توسط ماموران سپاه ثارالله بازداشت و پس از مدتی توسط قاضی مقیسه ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «توهین به رهبری» مجموعا به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *