وب‌سایت اورشلیم پست در سالمرگ سلیمانی هک شد

By | ۱۴۰۰-۱۰-۱۳

پیام به دو زبان انگلیسی و عبری می‌گوید: «در جایی که گمان نمی‌کنید به شما نزدیک هستیم»

وب‌سایت روزنامه اورشلیم‌پست اسرائیل بامداد دوشنبه در دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی هک شد. هکرها تصویری از انگشتر فرمانده سابق نیروی قدس را روی وب‌سایت اورشلیم پست به نمایش گذاشتند که از آن موشکی به سوی راکتور هسته‌ای دیمونا شلیک می‌شود. سپاه اخیرا در جریان مانور نظامی حمله به راکتور دیمونا را شبیه‌سازی کرده بود. فرماندهان نظامی و مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی نیز بارها و به روشنی اسرائیل را به نابودی تهدید کرده‌اند.

به گزارش تایمز اسرائیل، هکرها پیامی  به زبان انگلیسی و عبری روی روی وب‌سایت اورشلیم پست قرار داده‌اند که می‌گوید: «در جایی که گمان نمی‌کنید به شما نزدیک هستیم.» اشاره‌ای به تهدیدی که قاسم سلیمانی یک سال و نیم قبل از مرگش خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مطرح کرده بود. سلیمانی گفته بود:  «آقای ترامپ قمارباز! به شما می‌گویم بدان در آن جایی که فکر نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم.»

هک وب‌سایت اورشلیم پست و یک رسانه اسراییلی دیگر بامداد دوشنبه ۱۳ دی‌ماه همزمان با دومین سالگرد کشته شدن سلیمانی در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی انجام شد. خودروی حامل او هنگام خروج از فرودگاه بغداد با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا هدف قرار گرفت. او تاکید داشت که سلیمانی تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

پیکر سلیمانی بر اثر انفجار چند تکه شد و تصویر تکه‌ای از دست او به همراه انگشتر معروفش نیز رسانه‌ای شد.

در تصویری که روی وب‌سایت اورشلیم‌پست قرار گرفته انگشتان گره‌کرده سلیمانی و انگشتر معروف او دیده می‌شود که موشکی از آن شلیک شده است. پیام روی تصویر نیز به دو زبان انگلیسی و عبری است.

البته این نخستین بار نیست که جمهوری اسلامی برای تهدید اسرائیل از زبان عبری استفاده می‌کند. پیش‌تر در جریان آزمایش‌های موشکی هم روی موشک‌ها پیام‌هایی به زبان عبری با محتوای نابودی اسراییل نوشته شده بود.

اورشلیم پست که معمولا به طور روزانه مطالبی در ارتباط با ایران منتشر می‌کند در حساب توییتر خود اعلام کرده که از هک شدن وب‌سایت خود مطلع است و برای رفع مشکل تلاش می‌کند.

جنگ سایبری بین اسراییل و جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش ادامه دارد و مشهورترین آن ویروس استاکس‌نت بود که آسیب سنگینی به برنامه‌های هسته‌ای ایران وارد کرد.

مقامات تهران و تل‌آویو به طور معمول مسئولیت این حمله‌های سایبری را نمی‌پذیرند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پس از مرگ سلیمانی وعده انتقامی سخت داد. اما در دو سال گذشته این وعده در سطح تهدید باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *