چهار مفقود و سه مصدوم در پی انفجار «مخازن سوخت» در چرمشهر قزوین

By | ۱۴۰۰-۱۰-۲۳

انفجار شش «مخزن سوخت» در منطقه صنعتی چرمشهر قزوین در مرز بین شهرستان بویین زهرا و اشتهارد که صبح روز پنج‌شنبه، ۲۳ دی، رخ داد به حریقی چنان گسترده انجامید که باعث شد دودی سیاه بخش جنوب غربی استان البرز را فرابگیرد.

در خبرها محل این انفجار «یک کارخانه تصفیه روغن» عنوان شده است.

محمدرضا فلاح‌نژاد، مدیر‌کل مدیریت بحران استان البرز، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور گسترده نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه گفت که این آتش‌سوزی در یک واحد صنعتی «خارج از» استان البرز اتفاق افتاده است.

سهیل سلطان، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین، نیز گفته است که این آتش‌سوزی با انفجار همراه بوده است.
به گفته مجتبی خالد، سخنگوی اورژانس کشور در این حادثه تاکنون ۳ نفر مصدوم و بنا بر اعلام شاهدان عینی و عوامل مجموعه، احتمالا چهار نفر مفقود شده‌اند.

هنوز از تلفات احتمالی در این حادثه هیچ خبری منتشر نشده است.

آقای خالدی همچنین گفته است که آتش‌سوزی در این واحد تولیدی به دلیل انفجار در مخازن حاوی هیدروکربن در حین جوشکاری رخ داده است.

در همین حال حسن آصفی، مدیر هلال‌احمر استان قزوین، گفته است که این حادثه بر اثر انفجار شش مخزن سوخت صورت گرفته و منجر به آتش‌سوزی گسترده شده است.

شدت آتش‌سوزی در منطقه صنعتی چرمشهر به حدی بوده است که بر اساس گزارش‌ها تا ظهر روز پنج‌شنبه آتش این حادثه به‌طور کامل مهار نشده است.

در پی وقوع این آتش‌سوزی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که کیفیت هوای شهرستان اشتهارد در این استان در وضعیت قرمز و برای تمام گروه ها ناسالم شده است.

انفجار و آتش‌سوزی در واحدهای تولیدی و صنعتی که معمولا با تلفات جانی همراه است، هر از چند گاه در ایران خبرساز می‌شود.

بی‌توجهی کارفرمایان به اصول ایمنی کار و نبود نظارت بر نحوه اجرای این اصول از سوی سازمان‌های مسئول از جمله دلایل بروز این حوادث است.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *