خروج «شش هزار میلیارد تومان» از بورس تهران در دی ۱۴۰۰

By | ۱۴۰۰-۱۱-۰۴
شاخص بورس تهران روز یکشنبه سوم بهمن ۲۵ هزار واحد سقوط کرد و همزمان خبرگزاری فارس از خروج «شش هزار میلیارد تومان» از بورس در دی‌ماه گذشته خبر داد.

شاخص بورس تهران در هفته ابتدایی دی‌ماه بالای ۱.۴ میلیون واحد بود، اما طی یک ماه گذشته روند نزولی داشت و روز یکشنبه به یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد سقوط کرد که کمترین میزان از تیرماه امسال است.

به رغم رکود اقتصادی، شاخص بورس به‌صورت تعجب‌برانگیزی از حدود ۵۰۰ هزار واحد در ابتدای پارسال به بالای دو میلیون واحد در پاییز سال ۹۹ اوج گرفت، اما دوباره با افت‌وخیزهایی روند نزولی طی کرد و کمیسیون اقتصادی مجلس آبان امسال با انتشار گزارشی، از زیان «۷۰ میلیارد دلاری» مردم از افت شاخص بورس طی ماه‌های اخیر خبر داد.

در زمان اوج‌گیری شاخص بورس، بسیاری از کارشناسان این افزایش را «حباب» خوانده و دولت را به دستکاری در شاخص بورس برای بدست آوردن سود بیشتر متهم کردند؛ موضوعی که دولت حسن روحانی منکر آن شد.

خبرگزاری فارس می‌نویسد بورس در دی‌ماه نیز روند نزولی خود را ادامه داد و بازار سرمایه ۱۸ ماه را قرمز رنگ پشت سر گذاشت و به همین دلیل، سهامداران‌ ناامید از تغییر روند بورس در حال ترک این بازار و ورود به بازارهای موازی هستند تا اندکی از سرمایه از دست رفته خود را جبران کنند.

به رغم روی‌کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی و وعده‌های دولت او برای سامان‌دهی به وضعیت بورس، شاخص بورس در همین دوره حدود ۱۷ درصد سقوط کرده است.

با استفاده از گزارش‌های سایت بورس تهران، خبرگزاری فارس و سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *