تحصن سراسری معلمان در شهرهای ایران آغاز شد؛ پنجمین اعتراض سراسری در دو ماه اخیر

By | ۱۴۰۰-۱۱-۰۹

معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به عدم اجرای طرح‌های رتبه‌بندی و همسان‌سازی و همچنین با درخواست آزادی معلمان زندانی از صبح شنبه نهم بهمن دست به تحصن دو روزه سراسری زدند. معلمان گفته‌اند روز دوشنبه نیز تجمع سراسری برگزاری خواهند کرد.

تصاویری از تحصن معلمان در مدارس شهرهای مختلف منتشر شده است. این تحصن و تجمع سراسری با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ترتیب داده شده است.

اجرای آموزش رایگان و توجه به اصل ۳۰ قانون اساسی، پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۰، استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی، و رسیدگی به پرونده «به تاراج بردن صندوق بازنشستگی» از دیگر خواسته‌های معلمان است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان همچنین از تحصن و تجمع دو هفته دیگر خبر داده و اعلام کرده است معلمان از ۲۳ تا ۲۷ بهمن در مدارس تحصن خواهند کرد و روز پنجشنبه ۲۸ بهمن تجمع سراسری برگزار خواهد شد.

معلمان ایران در دو ماه گذشته چهار تجمع سراسری در شهرهای مختلف برگزار کرده و خواستار اجرای کامل رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق و همچنین آزادی معلمان زندانی شده‌اند.

افزون بر این تجمعات که در روزهای ۱۱ و ۲۲ آذر و ۲ و ۲۳ دی برگزار شد، معلمان در روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر نیز دست به تحصن زده بودند.

پس از این تجمعات صدها تن از معلمان به نهادهای امنیتی احضار و تهدید شدند.

در همین حال حسین رمضان‌پور، عضو کانون صنفی معلمان استان خراسان شمالی، شنبه گذشته برای اجرای حکم شش ماه حبس به زندان بجنورد منتقل شد.

چند روز پیش از آن، ۲۹ دی‌ماه، نیز محمدتقی فلاحی، دبیر کانون صنفی معلمان تهران، در خانه خود بازداشت و برای اجرای حکم شش ماه حبس به زندان اوین منتقل شد.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *