گزارش بی‌بی‌سی جهانی از نفوذ موساد در بالاترین سطوح جمهوری اسلامی؛ شهرت موساد: شلیک بدون حرّافی و تبلیغات!

By | ۱۴۰۰-۱۱-۱۸

-بی‌بی‌سی جهانی به نقل از منابعی در داخل بند امنیتی زندان اوین گزارش داده «تعداد زیادی از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه در این بند نگهداری می‌شوند اما جمهوری اسلامی برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن آبروی سپاه پاسداران ، نام و رتبه آنها را اعلام نمی‌کند».
– یک افسر اطلاعاتی پیشین نیروهای «سپاه قدس» گفته نهادهای امنیتی خارجی شواهدی را علیه تعدادی از سفرا و فرماندهان سپاه پاسداران جمع‌آوری کرده‌اند که می‌تواند برای باج‌ گرفتن از این مقامات جهت وادار کردن آنها به همکاری با سازمان‌های جاسوسی خارجی استفاده شود.

بی‌بی‌سی جهانی در گزارشی می‌نویسد مقامات جمهوری اسلامی ایران از نفوذ موساد در مقامات بلندپایه امنیتی و اطلاعاتی نگرانند.

در این گزارش به نقل از منابعی در داخل بند امنیتی زندان اوین جایی که متهمان به جاسوسی برای کشورهای خارجی در آنجا زندانی هستند گفته شده «تعداد زیادی از فرماندهان عالی رتبه سپاه در این بند نگهداری می‌شوند اما جمهوری اسلامی برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن آبروی سپاه پاسداران، نام و رتبه آنها را اعلام نمی‌کند.»

بی‌بی‌سی جهانی با اشاره به همکاری اعضای نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی با سرویس‌های امنیتی خارجی برای ترور متخصصان اتمی و نظامی رژیم ایران از جمله محسن فخری‌زاده به نقل از «یک افسر اطلاعاتی پیشین نیروهای سپاه قدس» گزارش داد نهادهای امنیتی خارجی شواهدی را علیه تعدادی از سفرا و فرماندهان سپاه پاسداران جمع آوری کرده‌اند.

او گفت که این شواهد شامل اطلاعاتی در مورد روابط شماری از آنها با زنان است که به گفته او می‌تواند برای باج‌ گرفتن از این مقامات برای وادار کردن آنها به همکاری با سازمان‌های جاسوسی خارجی استفاده شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین اسرائیل در سال ۲۰۱۸ در مورد سرقت آرشیو اتمی جمهوری اسلامی در یک عملیات فوق سرّی از تورقوزآباد توسط نیروهای موساد خبر داده بود. مقامات جمهوری اسلامی اما اطلاعات نتانیاهو را ساختگی خوانده و ادعا کرده بودند که محل مورد نظر وی «قالیشویی» بوده و ربطی به فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی نداشته است.

نتانیاهو همچنین در یک کنفرانس خبری گفته بود «دکتر محسن فخری‌زاده… این نام را فراموش نکنید!» فخری‌زاده از عاملان برنامه‌ اتمی جمهوری اسلامی دو سال بعد در نزدیکی تهران ترور شد.

بی‌بی‌سی می‌نویسد در دو دهه گذشته، تعدادی از برجسته‌ترین دانشمندان اتمی جمهوری اسلامی کشته شده‌اند. همچنین خرابکاری‌های متعددی در تأسیسات هسته‌ای و نظامی ایران صورت گرفته است، اما تا کنون نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی عمدتاً در مقابله با این اقدامات یا دستگیری حمله‌کنندگان و توطئه‌گران شکست خورده‌اند.

در این گزارش تأکید شده «یکی از متهمان، افسر مسئول ضد اطلاعات علیه اسرائیل در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بود. دادگاه انقلاب بی‌سر و صدا او را مجرم شناخت، به اعدام محکوم کرد و وی بدون اطلاع‌رسانی اعدام شد.»

محمود احمدی‌نژاد رئیس دو دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی نیز تأیید کرده بود که موساد در دوران ریاست جمهوری او به وزارت اطلاعات نفوذ کرده بود. او گفته بود بالاترین مسئول مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود.

بی‌بی‌سی نوشته است اسرائیل به ندرت درباره فعالیت‌های موساد اظهار نظر می‌کند. عاموس گیلاد ژنرال بازنشسته نیروهای دفاعی اسرائیل  و مقام سابق وزارت دفاع این کشور به بی‌بی‌سی گفته است که این کار دلیل موجهی دارد: «من مخالف هرگونه تبلیغات هستم. اگر می‌خواهید تیراندازی کنید، شلیک کنید، حرافی نکنید! شهرت موساد این است که عملیات خارق‌العاده انجام می‌دهد، مخفیانه و بدون تبلیغات!»
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *