آیا اسرائیل اخیرا به تاسیسات نظامی ایران حمله کرده است؟

By | ۱۴۰۰-۱۱-۲۹

موساد با به کار گیری «سه موج» تهاجمی هواپیماهای بدون سرنشین انفجاری به یک پایگاه لجستیکی سپاه در کرمانشاه حمله کرده است

حساب توییتری «وورلد نیوز اسرائیل» که متمرکز بر تحلیل اخبار خاورمیانه است، با انتشار تصاویری ادعا کرده که اسرائیل اخیرا به تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه در غرب ایران حمله کرده است.

به گفته «وورلد نیوز اسرائیل»، سازمان اطلاعات و امنیت خارجی اسرائیل «موساد» در شب‌های سیزدهم و چهاردهم فوریه، با به کارگیری «سه موج» تهاجمی هواپیماهای بدون سرنشین انفجاری، به یک پایگاه لجستیکی سپاه در کرمانشاه حمله کرده و تعدادی از ساختمان‌های آن را تخریب کرده است.

به گفته این حساب توییتری، موساد این عملیات را در واکنش به حمله پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل از غرب ایران توسط «حداقل دو پهپاد انفجاری جدید» انجام داده است. ارتش آمریکا این پهپادها را روز شنبه گذشته هنگام عبور از فراز اربیل در شمال عراق سرنگون کرده است.

پس از این حادثه، نهادهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل تحقیقات مشترکی آغاز کردند که معلوم کرد این هواپیماهای بدون سرنشین از مقصد ایران به منظور ضربه زدن به اسرائیل در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل علیه اهداف ایرانی در سوریه ارسال شده بودند.

به گفته «وورلد نیوز اسرائیل»، این اولین بار است که سپاه پاسداران از این هواپیماهای بدون سرنشین جدید استفاده می‌کند، و ظاهرا قرار است تعدادی از همین نوع پهپادها را در اختیار یکی از «نیروهای نیابتی ایران» در نوار غزه و کرانه باختری نیز بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *