تجمع سراسری معلمان همراه با درخواست آزادی معلمان زندانی

By | ۱۴۰۰-۱۲-۰۳

معلمان در ادامه تجمع‌های خود برای اجرای طرح رتبه‌بندی شغلی، همسان‌سازی حقوق و مزایا و همچنین خواست آزادی معلمان زندانی بار دیگر در شهرهای مختلف ایران تجمع کردند.

تجمع روز سه‌شنبه سوم اسفند در شهرهایی از جمله تهران، کرج، بهبهان، شیراز، لاهیجان، همدان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه برگزار شد و معلمان معترض شعارهایی از جمله «‌فریاد فریاد از این همه بیداد» سردادند.

یکی از معلمان در تجمع کرج گفت: «نیروهای امنیتی همسر من که یک دکتر با سی سال سابقه است را با ضرب و شتم با خود بردند. مگر دزد بوده؟ مگر سه هزار میلیارد اختلاس کرده بود؟»

تجمع روز سه‌شنبه هفتمین تجمع سراسری معلمان در سه ماه گذشته است که در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان معلمان ایران در سه ماه گذشته شش تجمع سراسری در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند. افزون بر این تجمعات که در روزهای ۱۱ بهمن، ۱۱ و ۲۲ آذر و ۲ و ۲۳ دی برگزار شد، معلمان در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن و ۲۰ و ۲۱ آذر نیز دست به تحصن زده بودند.برگزار می‌شود.

یکی از خواسته‌های معلمان اجرای طرح رتبه‌بندی است که به دلیل اختلاف‌ها درباره تامین بودجه آن هنوز اجرا نشده است.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، ۲۷ دی خبر داده بود که این شورا مصوبه مجلس درباره رتبه‌بندی را به دلیل وجود «ابهام‌ها» رد کرده و به مجلس بازگردانده است.

در همین حال قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی آموزش و پرورش، روز ۲۱ بهمن گفته بود که دولت و مجلس جلساتی برای رفع این ابهام ها برگزار کرده‌اند.

مجلس از روز یکشنبه بررسی بودجه ۱۴۰۱ را آغاز می کند و معمولا بررسی بودجه چند هفته زمان می‌برد. به همین دلیل زمان اصلی رفع ایرادات این لایحه هنوز مشخص نیست و درباره تصویب آن در امسال ابهام وجود دارد.

معلمان در سه ماه گذشته شش تجمع سراسری در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند. افزون بر این تجمعات که در روزهای ۱۱ بهمن، ۱۱ و ۲۲ آذر و ۲ و ۲۳ دی برگزار شد، معلمان در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن و ۲۰ و ۲۱ آذر نیز دست به تحصن زده بودند.

پس از این تجمعات صدها تن از معلمان به نهادهای امنیتی احضار و تهدید شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *