حسین رونقی، وبلاگ‌نویس و فعال مدنی، بازداشت شد

By | ۱۴۰۰-۱۲-۰۴

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال حسین رونقی، وبلاگ‌نویس و فعال مدنی، بازداشت شده است. فعلا اطلاعی از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری رونقی در دست نیست.

رونقی به تازگی در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان گفت که در زندان اوین شکنجه شده و یک کلیه‌‌اش را از دست داد و هنوز از آثار شکنجه رنج می‌برد، اما «خوبی‌اش این است که هنوز زنده‌ام و می‌توانم به فعالیت خود ادامه دهم.»

او افزوده بود: «وضعیت بی‌رحمانه‌ای بود، من بیمار بودم و هیچ مراقبت پزشکی دریافت نکردم. برادرم را هم دستگیر و جلوی چشمانم به طرز فجیعی شکنجه کردند. حالا با یک کلیه زندگی می‌کنم و خیلی چیزها را از دست داده‌ام، اما شجاعتم را نه.»

حسین رونقی ملکی سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام عضویت در شبکه ایران‌پراکسی و توهین به رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات به ۱۵ سال زندان محکوم شد. او سال ۹۵ با وثیقه ۳۰۰ میلیونی آزاد شد.

این فعال مدنی به نشریه آلمانی بیلد گفت رسانه‌های غربی حقیقت را به مردم نمی‌گویند و نمی‌بینند که چه چیزی واقعا در ایران رخ می‌دهد.

او وضعیت ایران را شبیه کشوری جنگ‌زده توصیف کرد که اینک تحت سلطه توتالیتاریسم قرار دارد و با بسیاری از بحران‌های وحشتناک مواجه است.

رونقی همچنین در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال از رویکرد رسانه‌های غربی در خصوص تحولات ایران انتقاد کرده و نوشته بود: «ما قربانی تلاش سیستماتیک و عامدانه جمهوری‌ اسلامی برای دستکاری افکار جهانی از طریق توجیه‌گران در رسانه‌های خارجی هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *