«حمله» زندانیان جرایم خطرناک در زندان تهران بزرگ به زرتشت احمدی راغب

By | ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

زرتشت احمدی راغب، کنشگر مدنی زندانی که از زمان بازداشت در روز دوم اسفند در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، روز جمعه ۱۳ اسفند به دست شماری از زندانیان جرایم خطرناک در زندان تهران بزرگ مورد حمله قرار گرفت.

سازمان حقوق بشر ایران روز شنبه، ۱۴ اسفند، به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آقای راغب پس از بازداشت به بند ۴ زندان تهران بزرگ که مختص زندانیان غیر سیاسی خطرناک مانند اشرار، سارقان و چاقوکشان است منتقل شده است.

این منبع آگاه در ادامه گفت که آقای راغب روز جمعه به چند تن از مسئولان که برای بازرسی آمده بودند درباره شرایط بد این زندان مانند نبود آب گرم شکایت کرده بود و پس از رفتن آن‌ها حدود ۱۵ نفر از زندانیان این بند که از اطرافیان وکیلِ بند هستند به این فعال مدنی زندانی حمله کرده‌اند.

آقای احمدی راغب کارمند اخراجی آتش‌نشانی شهریار است که پیش از این نیز بارها به دلیل فعالیت‌های مدنی و اعتراضی بازداشت شده است.

او همچنین یکی از ۱۴ کنشگر مدنی و سیاسی است که ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری و تغییر بنیادین قانون اساسی شدند.

در سال‌های گذشته بسیاری از زندانیان سیاسی و مدنی به وضعیت خود در زندان‌ها و بی‌توجهی مسئولان به مطالبات آن‌ها ازجمله اصل «تفکیک زندانیان» اعتراض کرده‌اند.

انتقال زندانیان سیاسی و مدنی به بخش زندانیان خطرناک یا بند جرائم عمومی با هدف تنبیه و افزایش فشار بر این افراد صورت می‌گیرد.

قتل، شکنجه و ضرب‌ و شتم زندانیان سیاسی، پرونده‌سازی علیه آن‌ها، عدم رسیدگی پزشکی، تبعید به زندان شهری جز محل زندگی، و آزار خانواده‌ها از دیگر مواردی است که با هدف افزایش فشار بیشتر بر روی زندانیان سیاسی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *