پیام نوروزی خامنه‌ای: انتظار رفع مشکلات اقتصادی در زمان کوتاه واقع بینانه نیست

By | ۱۴۰۱-۰۱-۰۱

رهبر جمهوری اسلامی در پیام نوروزی خود ۱۴۰۱ را به عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرد و گفت که نمی توان انتظار رفع مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت را داشت.

ابراهیم رئیسی نیز در پیام خود ابراز امیدواری کرد قرن پیش رو «قرن ظهور» و «اعتلای تمدن ایرانی و اسلامی» باشد.

علی خامنه‌ای انتخابات ریاست جمهوری را یکی از «چند اوج» و «شیرینی بزرگ» ایران در سال ۱۴۰۰ و دولت ابراهیم رئیسی را «دولتی مردمی و دارای ریل جداگانه‌ای غیر از دولت» قبل خواند.
این سخنان در حالی بیان شده که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کمترین میزان مشارکت در انتخابات پس از انقلاب در ایران را داشته و همچنین در این دوره آرای باطله جایگاه دوم را داشت.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفت: «یک اوج دیگر پیشرفت علم و فنّاوری بود. تولید چند نوع واکسن در کشور که بعضی مورد تأیید جهانی هم قرار گرفت.»

رهبر جمهوری اسلامی ۱۹ دی ۹۹ اعلام کرد که ورود «واکسن آمریکایی و انگلیسی» کرونا به ایران ممنوع است و او به فرانسه نیز اعتماد ندارد.

اما در نهایت ستاد اجرایی فرمان امام نتوانست به وعده خود برای تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت تا شهریور ماه عمل کند و دولت مجبور به واردات واکسن خارجی با تاخیر شد.

در همین حال خبرگزاری فارس در گزارشی تاخیر در ورود دستگاه‌ها و نرم افزارها از هند و چین و ابتلای مهندسان چینی و هندی نصب کننده این دستگاه‌ها را دلیل تاخیر در تولید واکسن ایرانی برکت ذکر کرده بود.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۱بخشی از مشکلات اقتصادی برطرف شود.

او اضافه کرد: «مشکلات اقتصادی دفعتا برطرف نمی‌شود، به تدریج برطرف خواهد شد. این که آدم عجله کند، بگوید نه‌ خیر، به همین زودی، واقع‌بینانه نیست.»

خامنه‌ای سال ۱۴۰۱ را به عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرد و گفت: «این دولت با تحرکی که رییس‌جمهور و همکارانش دارند، ان‌شاءالله پیشرفت خواهد کرد.»

ابراهیم رئیسی نیز پیام نوروزی خود را در مسجد جامع خرمشهر ضبط کرده و در این پیام با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت که امروز «شرق و غرب عالم برای تعامل با ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند.»

او اعلام کرد که آمارهای رسمی حکایت از رشد اقتصادی بالای ۵ درصد در ۹ ماه اول سال را دارد.

این سخنان در حالی بیان شده که افزایش قیمت‌ها و کسری بودجه ادامه دارد و تا روز پایانی سال نو حقوق گروهی از بازنشستگان واریز نشده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *