نشریه بیلد: زنان در ایران سرکوب می‌شوند و جمهوری اسلامی عضو کمیسیون مقام زن می‌شود

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۱

نشریه آلمانی بیلد با ارائه گزارشی از وضعیت زنان در ایران نوشت: «در حالی که سرکوب بی‌رحمانه زنان در ایران ادامه دارد، جمهوری اسلامی به عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل پذیرفته می‌شود.»

بیلد در گزارش خود که روز سه‌شنبه نهم فروردین منتشر شد به مواردی از سرکوب زنان در ایران پرداخته و از جمله به وضعیت یاسمن آریایی اشاره کرده که به دلیل اعتراض به حجاب اجباری به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۵ فروردین رسما به عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد پذیرفته شد؛ ایران پیش از این، یک بار، در سال ۱۳۸۹ به عضویت این کمیسیون درآمده بود.

وزارت خارجه آلمان در پاسخ به پرسش‌های نشریه بیلد گفته است «تبعیض ساختاری» علیه زنان در ایران را محکوم می‌کند و کمیسیون مقام زن یک کنفرانس در سازمان ملل است که آلمان بر آن نفوذی ندارد.

بیژن جیرسرایی، عضو بلندپایه حزب دمکرات‌های آزاد آلمان، نیز این موضوع را که این کمیسیون به نقض آشکار حقوق بشر در ایران توجه نمی‌کند «شرم‌آور» خوانده است.

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود که روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد در سال گذشته میلادی نیز تضییع حقوق زنان و تبعیض علیه آنان در عرصه‌های قانونی و سطوح مختلف در ایران ادامه یافت.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *