مدال طلا و برنز؛ هنرنمایی زنان تیرانداز ایران در جام جهانی

By | ۱۴۰۱-۰۱-۲۵

تیم ملی تیراندازی زنان ایران قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل در ماده تپانچه شد. زنان ملی‌پوشان تیراندازی ایران در ماده تفنگ نیز برنده مدال برنز شدند.

در ادامه مسابقات جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۲ با میزبانی برزیل، زنان ملی‌پوش ایران به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند. در ماده تیمی تپانچه بادی، تیم ملی تیراندازی زنان به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

هانیه رستمیان

این کامیابی، دست‌آوردی بی‌نظیر در ورزش زنان ایران محسوب می‌شود.

تیم ملی زنان ایران پس از صعود از مرحله نخست و نیز از دور دوم در رقابت‌های ماده تیمی تپانچه بادی، در فینال مقابل تیم ملی زنان تایلند با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.  تیم‌های ملی زنان آلمان و برزیل نیز در جایگاه‌های سوم و چهارم ایستادند.

تیم ملی تیراندازی زنان ایران با ترکیب هانیه رستمیان، الهام هریجانی و گلنوش سبقت‌اللهی در این رقابت‌‌ها حضور یافت. هانیه رستمیان سابقه حضور در بازی های المپیک را نیز دارد و پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو بود.


تیم ملی تفنگ زنان ایران

پیش از قهرمانی زنان ملی‌پوش تیراندازی ایران در ماده تیمی تپانچه بادی، تیم ملی تفنگ زنان ایران نیز برای ورزش این کشور افتخارآفرینی کرد و برنده مدال برنز جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل شد. این تیم در رقابت با ۱۰ تیم دیگر، سرانجام در مرحله پایانی مقابل ملی‌پوشان دانمارک قرار گرفت و با پیروزی در این دیدار، با کسب نشان برنز بر “روی سکو” ایستاد.

تیم ملی تفنگ زنان ایران با ترکیب فاطمه کرم‌زاده، فاطمه امینی و نجمه خدمتی در جام جهانی برزیل به میدان رفت. نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده نیز جزو ورزشکاران المپیکی ایران در المپیک توکیو بودند.

شایان ذکر است که در ابتدای مسابقات جام جهانی برزیل، تیم ملی تیراندازی مردان ایران در ماده تپانچه بادی برنده مدال نقره شد. تیم ‌تفنگ بادی زنان ایران و همچنین تیم میکس تپانچه بادی این کشور نیز به مدال برنز دست یافتند.

رقابت‌های جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۲ برزیل به میزبانی شهر ریودوژانیرو از روز ۲۲ تا ۳۰ فروردین در جریان است. در این مسابقات بیش از ۱۸۰ ورزشکار از ۲۸ کشور جهان حضور دارند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *