بهمن نصیری ورزشکار ملی پوش ایران مهاجرت کرد

By | ۱۴۰۱-۰۲-۰۳

یکی از امیدهای اصلی ایران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی قایقرانی، به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرد

بهمن نصیری، روئینگ سوار زنجانی و نفر نخست تیم ملی قایقرانی که از امیدهای اصلی ایران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو بود، به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرد.

سایت خبری جماران با انتشار این خبر عنوان کرد؛ تعدادی از ملی پوش قایقرانی ایران که نصیری را در فرودگاه همراهی کرده بودند، با انتشار تصاویری در صفحات شخصی‌شان، ضمن ابراز تاسف از این موضوع، به مسئولان ورزش کشور هشدار دادند.

میلاد الله وردیان، از اعضای تیم ملی قایقرانی با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «آقایون مسئول کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، کی می‌خواهید به خودتان بیایید تا قدر استعدادهایی که سال‌ها روی آنها کار شده را بدانید.»

بهمن نصیری، پیش از این موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده بود اما با توجه به اعزام تنها یک روئینگ سوار، به نفع نازنین ملایی کنار کشید و از حضور در المپیک بازماند. او پیش از این یک بار دیگر تصمیم به مهاجرت به آذربایجان گرفته و از ایران رفته بود اما با وعده‌ها و قول‌هایی که به او داده شده بود، تصمیم گرفت بازگردد. حالا او تصمیم خود را اجرایی کرده و راهی آذربایجان شده است.

در این مورد گفته شده در فهرست جدید نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی نیز نام بهمن نصیری به چشم نمی‌خورد که همین مساله نشان دهنده خداحافظی او از تیم ملی ایران و مهاجرت است.

چند سال قبل نیز یکی دیگر از اعضای ملی‌پوش تیم قایقرانی ایران مهاجرت کرد. سعید فضل اولی، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون در کایاک دو نفره، سال ۱۳۹۴ به آلمان مهاجرت کرد و پس از چند سال همراه تیم آلمان در بازی‌های جهانی حضور یافت.

در سال‌های اخیر موج مهاجرت ورزشکاران و اعضای تیم‌های ملی ایرانی در رشته‌های مختلف افزایش یافته است. برخی از این ورزشکاران تلاش کردند تا فعالیت خود در کشورهای مقصد را ادامه دهند.

حتی تعدادی از این ورزشکاران پس از مهاجرت توانستند موفقیت‌هایی در سطح المپیک نیز کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *