مجلس نمایندگان آمریکا طرح متوقف‌سازی پهپادهای ایران را تصویب کرد

By | ۱۴۰۱-۰۲-۰۸

مجلس نمایندگان آمریکا طرح «متوقف‌سازی پهپادهای ایران» را به تصویب رساند. به موجب این طرح، اشخاصی که آگاهانه از برنامه پهپادی ایران حمایت کنند، تحریم خواهند شد. این طرح باید به تصویب سنا نیز برسد.

این طرح که با ۴۲۴ رای موافق و دو رای مخالف به تصویب رسید، باید در مرحله بعد به تایید سنا نیز برسد.

تنها مارجری تیلور گرین و توماس ماسی، دو نماینده جمهوری‌خواه به این طرح رای مخالف دادند.

مایکا مکال، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، تهیه‌کننده اصلی این طرح بود.

تد دویچ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به تصویب این طرح در توییتی گفت: «ایران از برنامه پهپادی خود برای تهدید ثبات جهانی و منافع آمریکا استفاده می‌کند و کنگره برای مقابله با این رفتار بی‌ثبات‌کننده، طرح متوقف‌سازی پهپادهای ایران را تصویب کرد.»

گای رشنتالر، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، نیز گفت: «ایران از پهپادها برای ویرانسازی خاورمیانه، حمله به نیروهای آمریکایی، اسرائیل و متحدان ما در منطقه استفاده می‌کند. من برای جلوگیری از این حمله‌ها و محدود کردن تروریسم ایران از تهیه‌کنندگان طرح متوقف‌سازی پهپادهای ایران بودم.»

الیزی استفنیک، دیگر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در ارتباط با این طرح گفت: «ایران بزرگ‌ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و مفتخرم که از طرح متوقف‌سازی پهپادهای ایران حمایت کرده و آن را پیش ببرم.»

او افزود: «این طرح از دستیابی رژیم فاسد ایران به پهپادهایی که برای انجام اهداف بی‌رحمانه استفاده می‌شوند، جلوگیری خواهد کرد.»

در دی ماه گذشته، یک منبع در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران اینترنشنال جزییات تازه‌ای از ساخت پهپادهای نظامی توسط سپاه پاسداران ارائه کرد و گفت ارسال این پهپادها به نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه در ماه‌های اخیر شدت گرفته است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار ایران اینترنشنال در اسرائیل گفت که جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد تا در آینده‌ای نزدیک حملات با پهپادها را به مرکز فعالیت‌های خودش در منطقه تبدیل کند.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *