خبرگزاری ایسنا: حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-سوئدی تا آخر اردیبهشت اجرا می‌شود / وزیر خارجه سوئد: گزارش‌ها درباره احتمال اعدام احمدرضا جلالی شدیدا نگران‌کننده است

By | ۱۴۰۱-۰۲-۱۴

همزمان با دادگاه حمید نوری در سوئد، خبرگزاری ایسنا گزارش داد از طریق «منابع آگاه» شنیده شده که حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-سوئدی به اتهام جاسوسی در دستور اقدام قرار گرفته و حداکثر تا آخر اردیبهشت اجرا می‌شود.

احمدرضا جلالی قبل از زندان و پس از دستگیر

جمهوری اسلامی بار دیگر با گروگان گرفتن ایرانی ها دو تابعیتی درصدد است با زندانی کردن احمد رضا جلالی وی را در مقابل حمید نوری که امروز آخرین جلسه دادگاهش در استکهلم، سوئد برگزار میشود مبادله کند. جمید نوری متهم به مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ در زندان گوهردشت کرج است.

وزیر خارجه سوئد: گزارش‌ها درباره احتمال اعدام احمدرضا جلالی شدیدا نگران‌کننده است

آن لینده، وزیر خارجه سوئد، گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی را به شدت نگران‌کننده خواند و گفت سوئد و اتحادیه اروپا مجازات اعدام را محکوم کرده و خواستار آزادی جلالی هستند. او افزود این را بارها به نمایندگان ایران اعلام کرده و با ایران در تماس هستیم.

خبرگزاری‌ ایسنا در ایران روز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت، به نقل از «منابع آگاه» خبر داد که حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی، «به جرم جاسوسی» برای اسرائیل که به تأیید دیوان عالی کشور رسیده تا دو هفته دیگر اجرا می‌شود.

ایسنا در این خبر که کل متن آن در گیومه گذاشته شده و به نظر می‌رسد متنی باشد که دیگری در اختیار این رسانه خبری گذاشته به‌روشنی تصمیم به اجرای این حکم اعدام را به محاکمه حمید نوری در سوئد ربط می‌دهد.

خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام آقای جلالی که بارها تمام اتهامات علیه خود را رد کرده و اعلام کرده که تحت شکنجه جسمی و روانی، وادار به اعتراف شده درست در آخرین روز دادگاه حمید نوری در سوئد منتشر می‌شود.

حمید نوری متهم است که در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج در سال ۱۳۶۷ مشارکت داشته و در حال حاضر در سوئد در بازداشت به سر می‌برد و به همین اتهام در حال محاکمه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *