سعید مدنی، جامعه‌شناس، بازداشت شد

By | ۱۴۰۱-۰۲-۲۶
سعید مدنی، جامعه‌شناس و پژوهشگر اجتماعی به اتهام «ارتباط مشکوک خارجی» و «اقدامات ضدامنیتی» بازداشت شد.

خبرگزاری مهر روز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت در خبر کوتاهی بدون اشاره به منبع، این خبر را اعلام کرده و آورده است که این جامعه‌شناس به اتهام «ملاقات با عناصر مشکوک بیگانه و انتقال منویات و خطوط عملیاتی آنها به برخی عناصر سابقه‌دار داخل کشور دستگیر و روانه زندان شد.»

آقای مدنی که هفتم دی پارسال به دعوت دانشگاه ییل ایالات متحده برای گذراندن فرصتی مطالعاتی عازم این کشور بود، با ممانعت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه نتوانست به این سفر برود و ممنوع‌الخروج شد.

او در همان زمان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران شرح داده بود که دقایقی قبل از پرواز در فرودگاه تحت بازجویی قرار گرفته و در نهایت مامور سازمان اطلاعات سپاه به او گفته که ممنوع الخروج است.

سعید مدنی پژوهش‌های دامنه‌داری در حوزه جنبش‌های اجتماعی و همچنین آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، خشونت علیه زنان، تن‌فروشی و کودک‌آزاری انجام داده است.

«جنبش‌های اجتماعی و دموکراتیزاسیون»، «خشونت علیه کودکان در ایران»، «درباره اعدام» و «اعتیاد در ایران» از جمله کتاب‌های این نویسنده است. اما با این حال طی سال‌های اخیر انتشار آثار او در کشور با موانعی مواجه بوده است.

او پیش از این چندین بار در سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ به اتهام‌های سیاسی بازداشت و محکوم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *