گروگانگیری مرگبار در بنیاد مستضعفان ایلام

By | ۱۴۰۱-۰۲-۲۸

گروگانگیری امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در بنیاد مستضعفان ایلام دقایقی پیش پایان یافت، اما تعداد کشته‌ها و زخمی‌های احتمالی این حادثه هنوز مشخص نیست. برخی از کشته شدن چندین نفر در این حادثه و خودکشی گروگانگیر خبر داده‌اند.

گفته می شود شخص گروگانگیر از نیروهای سابق این مجموعه بوده که اخراج شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به گروگانگیری فردی در یکی از اداره‌های استان ایلام گفت: این فرد در یک اقدام جنون آمیز اقدام به گروگانگیری و در نهایت تیراندازی به‌سمت عوامل این اداره کرد.

سرهنگ فرزاد یاسمی با تایید این خبر گفت: این حادثه صبح امروز در محل اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام رخ داد و در پی آن یکی از کارکنان سابق این اداره که از این مجموعه اخراج شده بود اقدام به گروگانگیری و در نهایت تیراندازی به سمت عوامل این اداره کرد.

وی با بیان اینکه در این حادثه تلخ گروگانگیر سه نفر از کارکنان این اداره را کشت و خودش نیز دست به خودکشی زد، گفت: در پی این حادثه همچنین پنج نفر زخمی شدند. حال برخی مصدومان وخیم است

گزارش بی بی سی: مقامات حکومتی می‌گویند گروگانگیری امروز در اداره بنیاد مستضعفان ایلام با کشته و زخمی شدن چند نفر پایان یافت. گفته می‌شود گروگانگیر خودکشی کرد.

آمار دقیقی از تلفات این حادثه و انگیزه گروگانگیر در دسترس نیست.

رسانه های ایران می گوید تاکنون سه کشته در جریان این گروگانگیری تایید شده است. پیشتر خبرگزاری ها گفته بودند که دستکم پنج تن نیز مجروح شده‌اند.

وضعیت مجروحان وخیم گزارش شده است و برخی برای مداوای سریع به بیمارستان منتقل شده اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا می گوید چند نفر از کارکنان اداره اموال تملیکی بنیاد مستضعفان در جریان این گروگانگیری کشته شده و چند نفر نیز زخمی شده‎اند.

اداره اموال تملیکی بخشی از بنیاد مستضعفان است که وظیفه آن نگهداری و اداره اموال توقیفی یا فروش آن در صورت مصادره و تملک توسط این نهاد است.

حاضران و شاهدان عینی از شنیده شدن صدای مکرر تیراندازی خبر داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *