تجمع بازنشستگان در شهرهای مختلف با شعار «شیش کلاس بی سواد استعفا استعفا»

By | ۱۴۰۱-۰۳-۰۲

شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی روز یکشنبه در اعتراض به پایین بودن مستمری‌ها، مشکلات بیمه تکمیلی و شرایط بد معیشتی در تهران و برخی دیگر از شهرها دست به تجمع زدند.

این تجمعات اعتراضی در تهران در برابر سازمان برنامه و بودجه، و در شهرهای مختلف از جمله اهواز، تبریز، کرمان، رشت، کرمانشاه، قزوین و کرج در مقابل ادارات کل تامین اجتماعی برگزار شد.

معترضان شعارهایی از جمله «شیش کلاس بی‌سواد، استعفا استعفا»، «چهل ساله که دویدیم، فقط وعده شنیدیم»، «مدیر بی‌کفایت، استعفا استعفا» و «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی» سردادند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از چندی پیش در روزهای یکشنبه تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند اما خواسته‌های آنان، از جمله «اجرای کامل قانون همسان‌سازی و برخورداری از بیمه جامع و کارآمد مطابق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی» پاسخی نگرفته است.

همزمان، خبرگزاری ایلنا با اشاره به اینکه مقام‌های سازمان تامین اجتماعی وعده داده بودند «بازنشستگان نگران نباشند، حتی اگر دو روز مانده به پایان اردیبهشت افزایش مستمری ابلاغ شود، مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شود» در گزارشی نوشت: نه مابه‌التفاوت پرداخت شد و نه مصوبه‌ای به تصویب هیات دولت رسید و ابلاغ شد.

بنابر این گزارش، ۶۵ درصد جامعه تقریبا چهار میلیون نفری بازنشستگان کارگری فروردین و اردیبهشت را با دستمزد چهار میلیون تومان یا کمتر سر کرده‌اند.

روز یکشنبه همچنین تجمعات اعتراضی دیگری نیز در شهرهای ایران برگزار شد که از آن جمله می‌توان به تجمع کارگران شهرداری یاسوج و تجمع مالباختگان پرونده نگین‌خودرو و ایرتویا در مقابل دادسرای عمومی تهران اشاره کرد.

در مریوان نیز شماری از معلمان این شهر برای ابراز همبستگی با معلمان بازداشت‌شده، اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی، مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *