صدای مردم آبادان به شهرری رسید

By | ۱۴۰۱-۰۳-۰۸

شنبه‌شب اعتراض‌ها در شهرری، تهران، اهواز، اندیمشک، دزفول، آبادان و اهواز ادامه داشت

درپی حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، شنبه شب، هفتم خردادماه، نیز مانند سه شب گذشته، همدردی با مردم آبادان و اعتراض‌ها به عملکرد جمهوری اسلامی در این حادثه کماکان ادامه داشت.

در شهرری مقابل حسینیه کاظمینی‌های دولت آباد جمعی از مردم اقدام به برگزاری عزاداری برای کشته شدگان این حادثه کردند. براساس گزارش‌های مردمی، دقایقی پس از شروع این تجمع، عده‌ای لباس شخصی اقدام به فیلمبرداری از مردم حاضر در تجمع و سپس تهدید آن‌ها کردند. با ورود نیروهای لباس شخصی و پس از آن نیروهای نیروی انتظامی برای متفرق‌کردن مردم، جو متشنج شد و آن‌ها شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

شماری از مردم تهران هم در چهارراه ولیعصر مقابل تئاترشهر با نمایش تصاویر برخی از قربانیان ریزش ساختمان متروپل، به نشان حمایت از مردم آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، شمع روشن کردند. برخی شهروندان تهرانی خبر از این دادند، در ساعاتی برخی تجمع‌ها در اطراف تئاتر شهر در حال شکل گیری بود که با دخالت پلیس، جمعیت متفرق شدند.

در آبادان نیز همانند شب‌های گذشته تجمع‌هایی شکل گرفت. نیروهای پلیس همزمان با تاریکی هوا برخی کسبه را مجبور به تعطیلی مغازه‌هایشان کردند. گزارش‌های شهروندان آبادانی حاکی از آن است که در صورت مقامت کسبه این افراد توسط پلیس بازداشت می‌شدند. حضور گسترده و آماده باش نیروهای ضد شورش در خیابان‌های اصلی آبادان کماکان ادامه دارد. شنبه شب در آبادان با شروع اعتراض‌های مردمی، در مناطقی نیروهای ضدشورش اقدام به درگیری با مردم عزادار آبادانی کردند و با پرتاب سنگ، پرتاب گاز اشک‌آور و ضرب و شتم معترضان با باتوم تلاش کردند که به اعتراض و عزاداری مردم آبادان پایان دهند.

در اهواز نیز مردم بار دیگر به خیابان آمدند و حمل پلاکاردهایی با مردم آبادان همدردی کردند. صدها نفر از مردم منطقه ملاشیه اهواز شنبه شب در خیابان با سر دادن شعارهایی در حمایت و همدردی با مردم آبادان به عزاداری پرداختند.

در دزفول نیز صدها نفر از مردم مانند شب‌های گذشته به خیابان آمدند و با سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و در حمایت از مردم آبادان اعتراضشان را به عملکرد مدیران جمهوری اسلامی و همچنین علی خامنه‌ای اعلام کردند.

در اندیمشک هم تجمع مردم با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. در این تجمع مردم اندیمشک ضمن اعلام همدردی با مردم آبادان شعارهایی علیه جمهوری اسلامی مانند «مرگ بر دیکتاتور» و «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» سر دادند.

اینترنت در سراسر استان خوزستان، شب گذشته با مشکل روبه‌رو بود. شهروندان به‌علت مشکل قطعی اینترنت همراه بین‌المللی در این مناطق کمابیش امکان انتشار فیلم‌ها و عکس‌های این تجمع‌ها و اطلاع رسانی در موردشان را پیدا نکردند. امیر رشیدی، پژوهشگر دسترسی به اینترنت، خبر داد که دسترسی کاربران همراه اول به اینترنت بین‌المللی در استان خوزستان، شنبه‌شب و همزمان با اعتراض‌های مردمی به طور کامل قطع شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *