جمع مال‌باختگان سرقت از صندوق امانات بانک ملی

By | ۱۴۰۱-۰۳-۱۸
شماری از مال‌باختگان سرقت اخیر از صندوق امانات یکی از شعبه‌های بانک ملی در تهران روز سه‌شنبه در این بانک تجمع کردند.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، این شعبه بانک ملی در خیابان انقلاب شهر تهران روز سه‌شنبه هیچ فعالیتی نداشت و «صرفا اقدامات مربوط به پاسخگویی، پیگیری و ثبت شکایت از سوی مالباختگانی انجام شد که صندوق‌های تحت اجاره آنان مورد سرقت واقع شده بود».

بانک ملی ایران یک روز قبل از آن با انتشار بیانیه‌ای سرقت صندوق‌های امانت شعبه دانشگاه این بانک در تهران را تایید کرده بود.

همشهری آنلاین می‌نویسد شماره صندوق‌های اجاره‌ای که سرقت از آنها انجام شده ۱۵۹ مورد است که مال‌باختگان پس‌اندازهای خود را در آن گذاشته بودند.

این گزارش اظهارات یکی از مال‌باختگان را منتشر کرده است که می‌گوید «حدود ۳۰ سال کار کرده و پس‌انداز تمام این سال‌ها را به سکه تبدیل کرده و در این صندوق قرار داده بود که به سرقت رفت».

بانک ملی ایران وعده داده که «در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام خواهد شد». اما مشخص نیست این اقدام چگونه انجام خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از دبیر کانون بانک‌ها در ایران نوشته است، «صندوق بانک تحت پوشش بیمه نیست و بانک نیز در صورتی می‌تواند خسارات وارد شده به این صندوق‌ها را بپردازد که مشتری بتواند ثابت کند که چه میزان کالا یا اشیا در صندوق داشته‌ است».

با استفاده از گزارش‌های همشهری آنلاین و رادیو فردا؛ س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *