مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه شد

By | ۱۴۰۱-۰۴-۰۶

پوست‌اندازی‌های امنیتی و اطلاعاتی در سپاه پاسداران این روز‌ها خبرساز شده است

سردار مجید خادمی با حکم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران منصوب شد.

رسانه‌ها روز دوشنبه پنجم تیر این خبر را اعلام کردند و نوشتند خادمی پیش از این انتصاب، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع بود.

سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمانی است مستقل و متمرکز در تابعیت فرماندهی کل قوا که وظیفه دارد وزارت دفاع را در جهت پیشبرد اهداف و ماموریت‌ها از هر لحاظ صیانت کند.

خادمی پس از جدا شدن از این سازمان، جایگزین محمد کاظمی شده است که به تازگی با حکم حسین سلامی، فرمانده سپاه، رئیس جدید سازمان اطلاعات این نهاد نظامی شد.

تغییر و تحولات غیرمنتظره در امنیتی‌ترین بخش‌های سپاه پاسداران در روز‌های اخیر خبرساز شده است که منفک شدن محمد کاظمی از سازمان حفاظت اطلاعات سپاه یکی از این خبر‌هاست.

برکناری ابراهیم جباری، فرمانده سپاه «ولی امر» و معرفی حسن مشروحی‌فرد (امامی) به عنوان جانشین او از دیگر اخبار مهم در روز‌های گذشته است.

سپاه «ولی امر» مسئولیت حفاظت فیزیکی علی خامنه‌ای را برعهده دارد و یکی از مهمترین ارکان سپاه پاسداران محسوب می‌شود. به خصوص آنکه حسین طائب یکی قدرت‌مند‌ترین مهره‌های اطلاعاتی پس از ۱۳ سال از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران کنار گذاشته شد.

حسن (مشروحی‌فرد) امامی که گفته می‌شود پیش‌تر معاون حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بود، به عنوان جانشین جباری معرفی شده است.

حضور دو فرمانده ارشد سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در دو جایگاه سازمان علمیات سپاه نشان از یک پوست‌اندازی مهم در این نهاد نظامی حکایت دارد.

این تغییر و تحولات نمی‌تواند بی‌ارتباط با دامنه نفوذ موساد در خاک ایران باشد که در ماه‌های اخیر گسترش یافته است.

یحیی رحیم‌صفوی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و مشاور کنونی خامنه‌ای هم در واکنش به این تغییر و تحولات اعلام کرده که «دوره جدید مدیریتی سازمان اطلاعات سپاه، شاهد شکست‌های مکرر اطلاعاتی اسرائیل خواهیم بود».

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران هم در ارتباط با این تغییرات گفته است:‌ «امروز جاری‌ترین و واقعی‌ترین جنگ، جنگ اطلاعاتی است و جامعه اطلاعاتی ما در مرکز این میدان قرار دارد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *