نرگس محمدی از زندان: آیا نهاد امنیتی تدارک مرگ یک زندانی دیگر را می‌بیند؟

By | ۱۴۰۱-۰۴-۰۸

نرگس محمدی در پیامی از زندان با اشاره به محدودیت‌هایی که زندانبانان در مورد وضعیت جسمی و درمان او اعمال می‌کنند هشدار داد: آیا نهاد امنیتی تدارک مرگ یک زندانی دیگر را می‌بیند؟

در این پیام که در حساب اینستاگرام محمدی منتشر شده، آمده است: «صبح پنج شنبه در پی تنگی نفس و ریتم نامنظم قلب به بیمارستان اعزام شدم. پزشک متخصص پس از اکو قلب اظهار نمود ریه و قلب تحت فشار است و ضمن گزارش مبسوط به رییس زندان و تجویز داروهای اضطراری به زندان بازگردانده شدم، ولی حفاظت و اطلاعات زندان ضمن ضبط داروها صراحتا اعلام نمود در صورت تایید آنها داروها تحویل زندانی خواهد شد.»

این زندانی سیاسی ادامه داد: «ولی تا ساعت ۱۲ یکشنبه علی رغم پیگیری های مکرر من، تحویل داده نشد. به بهداری زندان اعلام نمود سری قبل با تاخیر ۲۰ روزه داروی پلاویکس من پس از اطلاع رسانی همسرم داده شد و اکنون هم داروهای اضطراری قلب و ریه من ضبط شده است، می‌خواهید همان مرگی را که برای مرحوم هدی صابر و بکتاش آبتین تدارک دیدید برای من هم تدارک ببینید؟ در نهایت داروها را تحویل داده‌اند، بجز دارو اصلی که آمپول برای ریه است. این آمپول باید سریعا تزریق شود. حفاظت اطلاعات زندان این آمپول را نمی‌دهد.»

نرگس محمدی که روز ٢۵ آبان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و پس از دو ماه حبس در زندان اوین، سه روز پیش به زندان قرچک ورامین انتقال یافت، بنا بر اطلاعات تقی رحمانی، در دادگاهی شتابزده به مجازات‌های تازه‌ای، از جمله ٨ سال زندان، محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *