ادعای فرازمینی روزنامه دولت جمهوری اسلامی: اکثریت مردم ایران «راضی»‌ و «شادکام» هستند!

By | ۱۴۰۱-۰۴-۱۳

-روزنامه دولتی «ایران» در واکنش به داده‌های یک نظرسنجی مبنی بر «کاهش رضایت از عملکرد ابراهیم رئیسی به ۲۸ درصد»، نتایج یک نظرسنجی داخلی ناشناس را مطرح کرده، با این ادعا که ایرانیان در سال ۱۴۰۱ از زندگی رضایتی نزدیک به ۷۰درصد دارند.
-روزنامه «ایران» نظرسنجی‌های دنیا در مورد وضعیت شادکامی مردم ایران را «سیاه‌نمایی» توصیف کرده و نوشته است که«بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ میانگین نمره شادکامی ۶۴/۴۱ از ۱۰۰ بوده است.»

روزنامه دولتی «ایران» بر مبنای یک نظرسنجی داخلی نامعلوم مدعی شد، میانگین نمرده شادکامی ایرانیان در سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ عدد ۶۴/۴۱ است!

روزنامه دولتی «ایران» در واکنش به داده‌های یک نظرسنجی مبنی بر «کاهش رضایت از عملکرد ابراهیم رئیسی به ۲۸ درصد»، نتایج یک نظرسنجی داخلی ناشناس را مطرح کرده، با این ادعا که ایرانیان در سال ۱۴۰۱ از زندگی رضایتی نزدیک به ۷۰درصد دارند!

نظرسنجی را که این روزنامه بدان اشاره داشته، گروه «استاسیس» مستقر در ایالات متحده آمریکا تهیه کرده که هفته آخر خردادماه سال ۱۴۰۱ انتشار یافت و نشان می‌داد که رضایت از عملکرد دولت ۲۸ درصد بوده است.

روزنامه «ایران» نظرسنجی‌های دنیا در مورد وضعیت شادکامی مردم ایران را «سیاه‌نمایی» توصیف کرده و نوشته است که «بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ میانگین نمره شادکامی ۶۴/۴۱ از ۱۰۰ بوده است.»

روزنامه دولت مدعی است، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ۷۲/۳ امتیاز به گزینه «خودم را فردی فعال و تأثیرگذار می‌بینم»، ۶۹/۴ امتیاز به گزینه «نسبت به آینده امیدوار هستم» و ۶۸/۷ امتیاز به گزینه «از زندگی خود لذت می‌برم»  و ۶۸/۵ هم امتیاز به گزینه «احساس می‌کنم زندگی ارزشمندی دارم» از ۱۰۰ داده‌اند!

همچنین در این گزارش با تکیه بر نتایج یک نظرسنجی درباره «سنجش میزان رضایتمندی عمومی» آمده است: «۷۵ درصد مردم در سطح زیاد و تا حدی زیاد در زندگی احساس آرامش و آسایش می‌کنند. در این رابطه، ۹۱ درصد در سطح زیاد و تا حدی زیاد از سازگاری و همدلی در خانواده خود رضایت دارند و ۸۰ درصد معتقدند «مردم در کار‌های خیر شرکت کرده و به یکدیگر کمک می‌کنند.»

در این ادعانامه عجیب روزنامه دولتی تأکید شده که حدود ۷۶ درصد نیز بطور زیاد و تا حدی زیاد معتقدند «مردم در مراسم و مناسبت‌های مذهبی شرکت می‌کنند.» بیش از ۶۵ درصد مردم هم تأکید داشتند مردم در روابط اجتماعی خود با یکدیگر با تحمل و مدارا رفتار می‌کنند و ۷۰ درصد نیز از «تأمین امنیت عمومی» اعلام رضایت کرده‌اند!

این روزنامه نوشت «مطابق یافته‌های این مراکز افکارسنجی، بیش از ۸۳ درصد مردم عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با کرونا را «موفق» ارزیابی می‌کنند. ضمن اینکه ۷۴ درصد از مردم نیز اعلام کرده‌اند از وضعیت بهداشت و درمان کشور «رضایت» دارند.»

همچنین نتایج مدعایی روزنامه دولت نشان می‌دهد که جامعه ایران پایدار و امیدوار به آینده است!

روزنامه «ایران» نوشت: «نتایج نظرسنجی‌های مراکز معتبر نشان می‌دهد که ۵۲درصد مردم معتقدند در دهه گذشته، تدابیر و اقدامات مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی کشور صورت نگرفته است.»

در بخش دیگری از این گزارش، عنوان شده که بیش از ۵۲درصد مردم بر این باورند، چون در دهه گذشته اقدامات مؤثری برای حل مشکلات اقتصادی انجام نشده، علت اصلی تورم و مشکلات اقتصادی کشور مربوط به عملکرد نامناسب دولت قبل است.

آمارسازی از سوی نهادهای مسئول و غیرمسئول در زمینه رضایت مردم حتی از سوی لابیگران رژیم در خارج کشور که نشان دهد مردم از وضعیت موجود راضی هستند بسیار است. مرکز آمار ایران ارقامی از سال ۹۹ منتشر کرده که مدعی شد، حدود ۷۶ درصد ایرانیان در خانواده‌های خود به میزان «متوسط»، «زیاد»، «خیلی زیاد»، و «کاملا» احساس «شادی» دارند. این آمار پس از انتشار گزارش پژوهشی سازمان ملل متحد در فروردین‌ماه امسال منتشر شده که ایران را در جدول خوشبختی از بین ۱۴۶ کشور دنیا، در رتبه‌ی ۱۱۰ قرار داده است.

پیش از آن در گزارشی که مؤسسه گالوپ منتشر کرده بود، ایران به عنوان یکی از ده کشور غمگین جهان معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *