سازمان اطلاعات سپاه معاون سفیر انگلستان در تهران را بازداشت کرد!

By | ۱۴۰۱-۰۴-۱۶
خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه در ایران از بازداشت چند دیپلمات خارجی توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داده‌اند.
خبرگزاری‌ فارس دیپلمات‌های بازداشت‌شده را به «جاسوسی» متهم کرده‌اند.
گزارش فارس می‌گوید که سپاه آنها را «در حال جاسوسی و نمونه برداری از خاک» در یک «منطقه ممنوعه» دستگیر کرده است. گزارش این خبرگزاری به تاریخ دستگیری و یا این که آیا این دیپلمات‌ها همچنان در بازداشت هستند یا خیر، اشاره‌ای ندارد.
خبرگزاری فارس می‌گوید دیپلمات‌های خارجی «در کویر مرکزی ایران توسط پهپادهای سپاه رصد» می شدند.
این رسانه وابسته به سپاه می‌گوید که معاون سفیر بریتانیا همراه با خانواده‌ به کویر شهداد رفته بود و «بعد از عذرخواهی از کشور اخراج می‌شود.»
تسنیم نیز با انتشار این خبر، فیلمی بدون تاریخ را منتشر کرده و در آن مدعی شده است که معاون سفیر بریتانیا در ایران به همراه خانواده‌اش به منطقه‌ای ممنوعه در کویر شهداد رفته و ضمن نمونه‌برداری از خاک منطقه، از محل عکس‌برداری کرده است.
مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها گردشگران خارجی و شهروندان دو تابعیتی کشورهای مختلف را به جاسوسی متهم کرده و آنها را بازداشت کرده‌اند.
بازداشت‌شدگان و خانواده آنها بارها اتهامات تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی را واهی خوانده و آنها ر رد کرده‌‌اند. کارشناسان با گروگان‌گیر خواندن جمهوری اسلامی ایران می‌گویند جمهوری اسلامی با بازداشت افراد بی‌گناه سعی دارد از آنها در روابط خود با دیگر کشورها چانه‌زنی کند. گروه‌ها و فعالان حقوق بشری نیز پیشتر این اقدامات را محکوم کرده‌اند.
اقدامات تشکیلات امنیتی ایران باعث شده است که کشورهای خارجی نسبت به سفر گردشگران و شهروندان به ایران هشدار دهند و از آنها بخواهند که به این کشور سفر نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *