وزارت دادگستری : موافقتنامه انتقال محکومان با ۲۱ کشور امضا شده است

By | ۱۴۰۱-۰۴-۱۶
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با بیان این که از زمان فعالیت کمیته انتقال محکومان، ۳ هزار زندانی اتباع خارجی را که عمدتا افغانستانی بودند به کشورشان بازگرداندیم، گفت: انتقال محکومان ایرانی به کشور نیز در دستور کار کمیته انتقال است.
صداوسیما: فتاح احمدی با بیان اینکه با ۲۱ کشور جهان موافقتنامه انتقال محکومان را امضا و نهایی کردیم که در حال اجراست، اظهارکرد: ارمنستان، اوکراین، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، قزاقستان، قطر، کویت، هند، ژاپن، سوریه، سریلانکا، قبرس و تایلند از جمله کشور‌هایی هستند که با آن‌ها موافقتنامه انتقال محکومان امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته علیرغم وجود کرونا موفق شدیم ۲۱ زندانی را از کشور ارمنستان به ایران انتقال دهیم، تصریح کرد: از کشور عراق نیز در ۳ مرحله ۲۰ نفر، از جمهوری آذربایجان هم ۷ نفر و از ژاپن نیز سه زندانی، برای گذراندن ادامه محکومیت‌شان به کشور بازگشت داده شدند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با تاکید بر اینکه اسناد مربوط به انتقال تعداد دیگری از زندانیان ایرانی در ترکیه نهایی شده است، افزود: اسناد منتقل شده و منتظر هستیم تعداد قابل توجهی از اتباع ایرانی از ترکیه به کشور منتقل شوند.

احمدی عنوان کرد: در زمان فعالیت کمیته انتقال محکومان، ۳ هزار زندانی اتباع خارجی را که عمدتا هم افغانستانی بودند به کشورشان فرستادیم؛ بحث انتقال محکومان ایرانی به کشور نیز همچنان در دستور کار کمیته انتقال است.

وی با بیان اینکه این آمار‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ است، گفت: با توجه به همسایگی با ترکیه، تعداد زیادی زندانی ایرانی در زندان‌های این کشور محبوس هستند که انتقال آن‌ها را در دستورکار داریم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با اشاره به اینکه در برخی کشور‌ها تعداد زندانی‌های ایرانی کمتر از ۱۰۰ نفر است، گفت: در قطر کمتر از ۱۰۰ نفر از شهروندان ایرانی زندانی هستند و در پی توافقی که با مسئولان این کشور داشتیم، این افراد را به ایران انتقال خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *