کیوان امام‌وردی به جرم تجاوز به ده‌ها زن به اعدام محکوم شد

By | ۱۴۰۱-۰۴-۱۸

وکیل شاکیان در پرونده کیوان امام‌وردی، متهم به تجاوز به ده‌ها زن جوان، از محکومیت او به اعدام در دادگاه بدوی خبر داد.

شیما قوشه، وکیل شاکیان، روز شنبه، ۱۸ تیرماه، در توییتی این خبر را اعلام کرد و گفت که این رای در دادگاه بدوی صادر شده است.

پیشتر شاکیان این فرد در شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند: «آزاد بودن این فرد برای همه ما خطرناک است و حضور او می‌تواند برای همه زنان و جامعه ایجاد ناامنی داشته باشد، خصوصا برای ما حتی فکر کردن به نفس کشیدن در شهری که کیوان امام‌وردی‌ در آن رها باشد وحشت‌آور است.»

کیوان امام‌وردی اوایل شهریور ۱۳۹۹ در پی افشاگری ده‌ها زن در توئیتر و اینستاگرام بازداشت شد. به‌گفتۀ شاکیان، او به قربانیان خود پس از خوراندن مشروب حاوی مواد بیهوش‌کننده تجاوز می‌کرده است.

آقای امام‌وردی در جریان تحقیقات اتهامات مطرح‌شده را رد کرده و گفته بود که این افراد با رضایت خودشان به خانه او رفته‌اند.

در این پرونده اعلام شده بود که این متهم به «۳۰۰ دختر در طول ده سال تجاوز کرده است»، ولی بر اساس گزارش روزنامه همشهری، کیوان امام‌وردی «در جریان تحقیقات به برقراری رابطه جنسی با حدود ۵۰ دختر» اقرار کرده است.

پرونده کیوان امام‌وردی ابتدا به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد، اما با توجه به اظهارات شاکیان، قضات این دادگاه اتهام او را «افساد فی‌الارض» اعلام کردند و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات کیوان امام‌وردی روز اول تیرماه برگزار شد و او از خود در برابر «افساد فی‌الارض» دفاع کرد.

ایران در کنار چین از جمله کشورهایی است که سال‌هاست بیشترین تعداد صدور و اجرای حکم اعدام را داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *