علیرضا پناهیان: از نوجوانان می‌خواهم برای شهادت وصیت‌نامه بنویسند

By | ۱۴۰۱-۰۵-۱۵

علیرضا پناهیان، روحانی نزدیک به بیت علی‌خامنه‌ای گفته من از نوجوانان می‌خواهم که هر کدام یک وصیت‌نامه بنویسند، انگار می‌خواهند به شهادت برسند.

این روحانی افراطی که از او به عنوان رئیس «اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» نام برده می‌شود، در مراسم محرم در مقبره روح‌الله خمینی گفت: «عشق به شهادت در یک نوجوان شدنی است. من از نوجوانان می‌خواهم که هر کدام یک وصیت‌نامه بنویسند انگار می‌خواهند به شهادت برسند؛ الهی ۱۰۰ سال دیگر عمر کنند، ولی به تأسی از این شهدای بزرگ که بسیاری از آن‌ها نوجوان بودند یا از نوجوانی شهادت طلبی را شروع کردند، یک وصیت‌نامه بنویسید.»

پناهیان در سخنانش به ستایش از نقش دبیرستانی‌ها در سرکوب‌های دهه ۶۰ در ایران پرداخت و گفت: « بن مایه بسیج را همین دبیرستانی ها تشکیل دادند. حضرت امام با دبیرستانی ها مقابل جریان های تروریستی سهمگینی ایستادند. ما دبیرستانی بودیم که در بسیج محله ها اسلحه دست می گرفتیم و امنیت شهر را در کوچه پس کوچه های محله ها حفظ می کردیم.»

این واعظ نزدیک به جبهه پایداری همچنین مدعی شد «کسی که از خداوند درخواست شهادت کند به سرعت شهید نمی‌شود… ولی من می‌خواهم وصیت‌نامه‌ای شبیه وصیت‌نامه شهدا بنویسید؛ قاسم سلیمانی شدن از شما بعید نیست. شهید قاسم سلیمانی پیرمرد شده بود که به شهادت رسید؛ از نوجوانی که در گود زورخانه فعالیت می‌کرد، به سمت رزمندگی آمد.»

گفتنی است که در سال ۱۳۹۹، یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و مدیر مسئول سابق سایت معماری‌نیوز اسنادی را در مورد شراکت پناهیان در ساخت و سازهای ملکی در منطقه ۲ تهران علنی کرد.

سلطانی در زمان انتشار این اسناد از پناهیان پرسیده بود: «ماجرای شراکت شما در ساخت و ساز ملک منطقه ۲ تهران با آقای رضا مطلبی کاشانی مالک تک ماکارون چیست؟»

یاشار سلطانی در ادامه افشاگری‌های خود همچنین از پناهیان پرسیده بود: «ماجرای خرید زمین ۴۲۳ متری در منطقه خوش‌نشین سعادت‌آباد تهران از خانم لیلاد ممتحن در سال ۹۱ چیست؟»، «آیا همانطور که در قولنامه آمده شما این زمین ۴۲۳ متری را به قیمت ۱۱میلیون و هشتصد هزار تومان خریداری کردید؟»، «شما چگونه و به چه مناسبتی زمین سعادت آباد را متری ۴۳ هزار تومان خریداری کردید؟»، « چرا خانواده ممتحن که زمان انقلاب از کشور خارج شده‌اند این ملک را به یک چندم قیمت واقعی و با واسطه‌گری مسگرزاده به شما فروخته‌اند؟»

علیرضا پناهیان در پاسخ در ویدئویی گفته بود: «من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *