کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران بیشتر از ۱۰۱ کشور!

By | ۱۴۰۱-۰۵-۱۷

طی سال گذشته تعداد متوفیان حوادث رانندگی در کشور به حدود ۱۶ هزار و ۷۷۸ مورد رسیده که با در نظر گرفتن جمعیت ۸۴ میلیونی کشور، در سال ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۲۰ ایرانی در جاده‌های کشور کشته شده‌اند.

مقایسه این آمار با داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد ایران با ۲۰ کشته حوادث رانندگی به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت، در رتبه ۶۴ به لحاظ بیشترین کشته‌شدگان حوادث رانندگی در جهان قرار می‌گیرد.

در این رده‌بندی که بین ۱۶۵ کشور انجام شده، ۱۰۱ کشور تلفات جانی کمتری نسبت به کشورمان داشته و در ۶۳ کشور تعداد کشته‌شدگان بیشتر از ایران است.

قابل ذکر است که در جمهوری دومینیکن، زیمبابوه، ونزوئلا، لیبریا و اریتره به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، تعداد ۴۰ تا ۶۰ نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند.

در این لیست جایگاه نامناسب عربستان سعودی نیز قابل تامل است. اما کمترین کشته‌شدگان حوادث رانندگی مربوط به کشورهای ایسلند، سنگاپور، نروژ، سوئیس، ایرلند، سوئد، انگلیس، ژاپن، دانمارک، آلمان، فنلاند و اسپانیا است. در این کشورها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر فقط ۲ تا ۴ نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند.

در بین کشورهای منطقه جمهوری آذربایجان و ترکیه با ۶/۷ کشته به ازای هر ۱۰۰ هزر نفر جمعیت، بهترین رتبه را دارند. قطر با ۷/۳ نفر و امارات با ۸/۹ نفر در رتبه‌های بعدی هستند./نوداقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *