مصادره اموال، حکم قطعی و مرگ تدریجی علیرضا ثقفی، عضو کانون نویسندگان و فعال کارگری، در زندان عادی

By | ۱۴۰۱-۰۶-۱۲

کانون‌مدافعان کارگر در بیانیه ای  از  وخامت جسمی  آقای ثقفی، روال غیر قانونی پرونده و مصادره  و حراج خانه ( وثیقه)  خبر داد!

“امروز بعد از گذشت شش ماه از عدم درمان ونگه داشتن علیرضا ثقفی در زندان بسیار غیر بهداشتی که ساس وشپش از در ودیوار آن بالا می روند، قوه قضاییه بار دگر نشان داد که تا چه اندازه در زجرکش کردن زندانی پیش می رود. علیرضا ثقفی در وضعیت جسمی بسیار بدی قرار دارد و برای حرکت کردن نیاز به عصا دارد و قادر نیست بدون کمک عصا راه برود و طی ملاقات اخیر نیز قادر به پایین آمدن از پله ها نبوده و خانواده برای ملاقات بالا رفته اند و امکان یک ملاقات نسبتا راحت را به دلیل شرایط جسمی نداشته است.

در طول شش ماه گذشته بحث بر سر مرخصی درمانی و تجمیع حکم سه سال و یک سال زندان علیرضا ثقفی همچنان در پرونده ای که به عمد بررسی نمی شود، مسکوت مانده است. بر اساس تصمیم دادگاه علیرضا ثقفی باید حکم یکسال خود را در زندان کچویی بگذراند و بعد برای سه سال بعد به زندان اوین منتقل شود. اما در یک روند بسیار مشکوک و غیر انسانی خانه ای که وثیقه ایشان بوده علیرغم اینکه در حال حاضر جهت گذراندن حکم در زندان بسر می برد و حق هیچ گونه اقدام قانونی برای شکایت ندارد و خانواده اش نیز نمی تواند کاری انجام دهد، خانه وثیقه را به حراج گذاشته اند و حکم زندان او را از یکسال به چهار سال تبدیل کرده اند. در حکومتی که افشا کننده در زندان باشد وفاسد در قدرت انتظاری بیش نیست.
این عمل قوه قضاییه بیش از پیش بر این که قدرت‌مداران در ایران به هیچ قوانین داخلی وبین المللی پایبند نیستند، صحه می گذارد.”

بیانیه کانون مدافعان همچنین بر افشا  سیاستهای ضد کارگری حکومت در همه کنگره ها و کنفدراسیونهای کارگری اشاره کرده و بر اتحاد همه کارگران، معلمان و بازنشستگان و…  برای گذر از این بحران تاکید میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *