اسماعیل کوثری: فرزندان مسوولان برای پیشرفت کشور به کانادا و آمریکا مهاجرت می‌کنند!

By | ۱۴۰۱-۰۶-۲۴
دفاع تمام قد نماینده مجلس از مهاجرت آقازاده‌ها به کشورهای غربی؛

چند دهه است ماجرای حضور بسیاری از آقازاده ها و فرزندان مسئولین و مقامات کشور در خارج از مرزهای ایران نقل محافل گوناگون است. بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند در حالیکه بسیاری از مردم ایران شرایط سخت و وخیم اقتصادی را پشت سر می گذارند، فرزندان و منسوبین مقامات و سیاستمداران وابسته و متصل به نظام سالیان سال است در آسودگی با بهانه های مختلف در کشورهای غربی از جمله آمریکا، کانادا و استرالیا ادامه حیات می دهند.

 به گزارش پارسینه؛ بسیاری از آنها آنجا متولد شده اند یا تحصیل می کنند و یا بواسطه ازدواج و سایر موارد و بهانه های عجیب و غریب در این همین کشورهای پیشرفته به زندگی خود ادامه می دهند.
اگر در سالهای قبل برخی مسئولین از خجالت برملا شدن و افشای این وجه از زندگی خانواده خود به دنبال سوراخی می گشتند تا خود را پنهان و یا حتی بعضی مواقع ماجرا را از پایه انکار کنند، امروزه برخی مسئولین نقاب و حیا را کنار گذاشته و اولاً به دنبال مجازات افشا کننده این اطلاعت می روند و ثانیاً توجیهات قابل تأملی برای حضور افراد خانواده خود در آنسوی مرزها و آنهم در کشورهای غربی و پیشرفته دارند که با هیچ منطقی سازگار نیست!
اگر تا دیروز همین مسئولین و همفکرانشان، مردم ناراضی از وضعیت جاری کشور را دعوت به خروج از کشور می کردند(( اگر ناراحتی از اینجا برو))، امروز ظاهراً اگر ناراحت هم باشیم چون ممکن است حضورمان در جوار غرب نشینان باعث ناراحتی آقازاده ها شود، محکومیم بسازیم و دم بر نیاوریم!

در ادامه افشاگری‌ها از حضور اعضای خانواده مسئولین در خارج از کشور، چند روزی است خبر اقامت فرزند معاون امور زنان رئیس جمهور در کانادا نقل محافل سیاسی شده است. انسیه خزعلی در پی حواشی ایجاد شده درباره سفر فرزندش به این کشور مجبور به استعفا شد.  اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره مهاجرت فرزندان مسئولین گفت: «نباید وقتی فرزند یک مسئولی برای کسب علم مهاجرت می‌کند، آن مسئول را زیر سوال برد، زیرا قانونی در این زمینه وجود ندارد و ایرادی وارد نیست.» او افزود: «علت مهاجرت این افراد، پیشرفت کشور است، اما برخی الکی این قضیه را بزرگ می‌کنند.»

از گوشه و کنار هم هر روز یک مصاحبه از سیاسیون و افراد متصل به جریانهای راست می بینیم یا می شنویم که اصلا از اساس نه تنها رفتن و مهاجرت آقا زاده ها اشکالی ندارد بلکه اگر به قصد علم اندوزی باشد و از محل نامشروع هزینه سفر به غرب فراهم نشده باشد نه تنها ایرادی نیست بلکه به کسی هم ربطی ندارد! خودتان قضاوت کنید، واقعاً این طرز بیان، پاسخ و تنویر افکار عمومی، زیبنده انقلابی بود که با نام انقلاب مستضعفین در جهان شناخته شد؟
مردمی که امروز در شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی شب را به صبح می رسانند، در حال و روزی زندگی می کنند که نتیجه سیاستهای مجهول و نا شناخته همین آقایان است، شایسته است شنونده و بیننده مهاجرت و اقامت فرزندان رجالی باشند که به نوعی دیدگاه ها و عناصر حضورشان در پستهای مختلف حکومتی، چیزی جز شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد و معیشت مردم است؟
می گویند اگر بدون رانت و ارتباط خاص و استفاده از نفوذ والدین سیاسی خود به خارج رفته اند اشکال ندارد! ما میگوییم اشکال دارد، بیایید توضیح بدهید از کجا و چگونه فرزندانتان به این حد از شایستگی رسیده اند؟
برای مردم توضیح بدهید مگر چند نفر از شماها از بیخ و بن ثروت داشته اند که توانسته اید فرزندانتان را با سرمایه های مختلف به خارج از کشور روانه کنید؟
چند نفر از شما مدعیان فرزندانشان بر اساس سوابق و استعدادهای درخشان توانسته اند به مراکز دانشگاهی و صنعتی و اقتصادی دول ظاهراً متخاصم اما مهربان راه پیدا کنند؟
آیا تصادفا دارای ژن برترید؟به قول بعضی ها در عوضی بودن غربی ها شکی نیست، جایی که دروازه های کشورشان را برای ورود و جذب سرمایه با هر شکلی از هر کس و ناکسی از هر کجا باز گذاشته اند و درد تحریم و سختیها را برای اصولی که فقط بر روی کاغذ اعتبار دارد بر ملل بیچاره تحمیل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *