پیکر «مهسا امینی» در سقز به خاک سپرده شد

By | ۱۴۰۱-۰۶-۲۶

پیکر مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی که روز گذشته در بیمارستان کسری تهران جان باخت صبح امروز شنبه در آرامستان آیچی شهر سقز به خاک سپرده شد.

در آیین تشییع پیکر و خاکسپاری مهسا (ژینا) امینی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحوم، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند.

رسانه‌های حقوق بشری و فعالان مدنی در شبکه‌های اجتماعی بامداد شنبه، ۲۶ شهریورماه، از انتقال پیکر مهسا امینی به سقز برای تدفین و خاکسپاری خبر دادند.

در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی منتشر شده است که حضور گسترده مردم در ورودی این محل را نشان می‌دهد.

هەنگاو، سایت حقوق بشری، در حساب کاربری توییتر خود خبر داد که پیکر مهسا امینی با هوایپما به تبریز منتقل شده و از آنجا به سقز منتقل شده است.

طبق این گزارش، آمبولانس حامل پیکر مهسا امینی بامداد شنبه به آرامستان آیچی خارج از شهر سقز رسیده است.

با این حال گزارش‌ها حکایت از آن دارد که خانواده امینی به همراه مردم حاضر در قبرستان آیچی به ماموران امنیتی اجازه نداده‌اند که پیکر مهسا امینی از آمبولانس خارج شود و گفته‌اند تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه مراسم تدفین و خاکسپاری را برگزار نخواهند کرد.

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی است تا ساعت ۸:۳۰ بامداد همچنان خانواده امینی و حاضران در آرامستان آیچی با خواسته ماموران برای انجام مراسم خاکسپاری مخالفت کرده‌اند.

مهسا امینی که همراه با خانواده‌، برای دیدار با خویشاوندان از سقز به تهران سفر کرده بود، روز ۲۲ شهریور ساعاتی پس از بازداشت به دست ماموران گشت ارشاد به کما رفت و پس از سه روز در بیمارستان جان باخت.

گزارش شاهدان عینی و کاربران شبکه‌های اجتماعی حاکی از ضرب و جرح مهسا امینی در خودروی گشت ارشاد و بازداشتگاه است به طوری که دو ساعت پس از انتقال وی به بازداشتگاه وزرا در تهران، پیکر او با آمبولانس به بیمارستان کسری منتقل شد.

اما نیروی انتظامی می‌گوید خانم امینی در حین برگزاری کلاس‌های ارشادی دچار «عارضه قلبی ناگهانی» شده است.


رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *