خداحافظ فرمانده! 

By | ۱۴۰۱-۰۶-۲۹
ابراهیم نبوی

خواستم مودبانه چیزی بنویسم، اما خشمی انبوه که در دل من و میلیون‌ها نفر از مردم این سرزمین است، جایی برای ملاحظه نمی‌گذارد. و اصولا ملاحظه برای چه؟ برای کسی که بر سریر قدرت اصول اولیه انسانی را زیر پا گذاشته و حتی به منافع کوتاه مدت خودش هم فکر نمی‌کند، ملاحظه چه معنی دارد؟

آقای فرمانده!
وقتی ماجرای مسخره سلام فرمانده را آغاز کردید، مردم به یاد حکایت گشتاپو و حمله سربازان آلمان نازی به مردم افتادند. مردم که می‌گویم شامل همه آنانی بود که مثل فرمانده فکر نمی‌کردند و مثل فرمانده زندگی نمی‌کردند. با آن سرود و با آن شیوه نگاه کردن به مردم شما جنگی را آغاز کردید که فقط دشمنان‌تان در آن برنده ‌اند و امروز مهم‌ترین دشمن شما اکثریت مطلق مردم ایران است. مرگ مهسا امینی، دخترک نازنین جوان ۲۲ ساله که جز زن بودن و زیبایی جرم دیگری نداشت، آغاز یک خداحافظی برای توست. خودت خواستی و خودت پاسخ سخت این بی‌رحمی و بی‌شرمی را خواهی گرفت. این جنایت دیگر آن جنایاتی نیست که مردم به صلاحدید خودشان یا از ترس سرکوب و برخورد بیرحمانه از آن بگذرند. این خون همان باد هولناکی است که کاشتید و جز طوفان چیزی را درو نخواهید کرد.

آقای فرمانده!
چه کسی باید به شما بگوید که زنان این کشور، که به روایت آمار خودتان بیش از ۹۰ درصد زنان کشور هستند، نمی‌خواهند آنچنان که شما دوست دارید لباس بپوشند و زندگی کنند؟ چه کسی باید به شما بگوید که حتی آن خانواده آن سرداران و سربازانی که زمانی به بودن در کنار شما افتخار دارند و به مسلمانی خودشان فخر می‌کردند، حالا دیگر از ایستادن کنار شما و این مسلمانی که شما دارید بیزارند؟ چه کسی باید به شما بگوید که مردم دوست ندارند مثل شما باشند؟ نه اینکه شما یک گونه انسانی متفاوت هستید، به‌خاطر اینکه آن شیوه که شما برای زیستن برگزیدید با زندگی انسانی تعارض دارد. مردم باید چقدر به شما و فرزندان شما و پیروان شما در خیابان‌های تمام کشور فحش بدهند و علیه شما فریاد بزنند تا گوش شما بشنود که شما را نمی‌خواهند؟ شما معتقدید حجاب زیبایی درون زن است، قبول، اما مردم نمی‌خواهند به این شیوه که شما می‌خواهید زیبایی درون داشته باشند و لباس بپوشند و زندگی کنند. اصلا مردم دوست دارند زشتی درونی داشته باشند و به جهنم بروند، به شما چه ربطی دارد؟ شما معتقدید که اسلام‌تان دین رحمت است، سپاس و تشکر فراوان داریم، اما بسیاری از مردم با چشمان خویش اسلام شما را هر روز در مشت‌های فرود آمده بر سر دختران این مرز و بودم، در باتوم و شوکر، در بازداشت و زندان، در آن گاو گند چاله دهان‌های گشوده حامیان شما می‌بینند و از آن بیزارند.

آقای فرمانده!
فکر کردید اگر پانصد تا بچه دبستانی را به صف کردید و برایتان سرود سلام فرمانده خواندند و فلان زن معلوم الحال با چشمانی که دروغ و ریا از آن می‌ریزد مشت طرفداری از شما را به سینه کوبید این یعنی مردم از ترس گشتاپوی شیعی شما، چنانکه می‌خواهید زندگی خواهند کرد؟ فکر نکردید که وقتی در استادیوم ده تا بچه نوجوان که با هزینه‌های میلیاردی در موسسات مغزشویی و مزخرف گویی تربیت می‌شوند سرود سلام فرمانده خواندند مردم معمولی کشور آنها را هو می‌کنند؟ آلمان نازی برای همان هایل هیتلر یا همان سلام فرمانده یک ارتش و نیروی سرکوب عظیم را به کار گرفت و میلیونها نفر را سوزاند تا قدرتی مستقر شد و آخر چه شد؟ جز اینکه آقای هیتلر و همسرش با شلیک گلوله به مغز خودشان به حیات آن مغز معیوب و ناقص خاتمه دادند. و آنها که در آلمانی هیتلری سلام فرمانده می‌خواندند پس از سقوط هیتلر چه شدند؟ آیا جز این بود که هزاران نفر آنان برای اعلام همبستگی با رهبر معظم‌شان با شلیک گلوله به مغزشان به زندگی خود خاتمه دادند؟ آنان وفاداران بودند و خودشان را کشتند تا مردم در مرگ آنان آزادی خودشان را جشن بگیرند. علت خودکشی آنان این بود که آن مغزهای ناتوان نمی‌خواستند درک کنند که نمی‌توان با توپ و تانک و مسلسل یک شیوه اندیشیدن یا یک شیوه زیستن را به همه جهانیان و تمام مردم یک سرزمین تحمیل کرد؟ می‌فهمی؟ گفته‌اند که به‌خاطر انسداد روده در بیمارستان بودی، آیا منظورشان انسداد مغز شما بوده است؟ آیا فهم اینکه یک ملت نمی‌خواهند شبیه شما فکر کنند و زندگی کنند اینقدر سخت است؟

آقای فرمانده!
این بساط عفن و جهنمی به زور به بهشت بردن مردم را جمع کنید. این گشت ارشاد و قانون حجاب اجباری را جمع کنید. این زور گفتن و دروغ گفتن و مغزشویی و فساد حکومتی و ریای ملی را جمع کنید. شما تمام آن چیزی را که با آموزه‌های بزرگان تفکرتان از شریعتی و مطهری و بقیه هنوز برای برخی محترم و مقدس بود، به خاطرات عفن و کثافتی تبدیل کردید که هیچکس حتی دوست ندارد به یاد بیاورد. فراموش نکنید که تا فرصت دارید هنوز جاهایی در دنیا وجود دارد که می‌توانید بروید و بدون سروصدا در آن به حیات نکبت و ننگین خودتان ادامه بدهید، ولی اگر بخواهید مثل صدام حسین یا معمرالقذافی لجاجت کنید، همین مردم خشمگین شما را از قعر چاه مخفی‌گاه و زیر پلی که پنهان شدید در می‌آورند و مثل […] می‌کشند. این خشم حاصل رفتار شماست، حاصل دروغ شماست، حاصل زورگویی‌های شماست.

آقای فرمانده!
به‌خاطر لجاجت و هیستری بیگانه‌ستیزی شما ۱۰۰ هزار نفر از مردم در اثر بیماری کرونا کشته شدند. شما متهم مستقیم مرگ آنها هستید. به‌خاطر لجاجت و بیگانه‌ستیزی شما همین امروز مردم ایران گرفتار یک سیستم علیل و ناقص و ناتوان حکومتی هستند که تنها دلیل وجود آن اعتماد شخص شما به یک موجود ناتوان به اسم رئیس جمهور است که بلد نیست دو تا جمله معمولی را درست ادا کند. به‌خاطر حماقت‌های سیاسی و بی‌اعتمادی ناشی از پارانویای شما مردم ایران در فاصله پنج سال ارزش پول‌شان به یک دهم رسیده است. حضور شما مانند یک بلای آسمانی دریاچه‌ها و رودخانه‌های کشور را خشک کرده و محیط زیست مردم که هیچ، فضای حیاتی حیوانات و گیاهان را هم از میان برده. به‌خاطر اینکه ایران با جهان رابطه نداشته باشد و در صلح و همزیستی نباشد، ایران را به چین و روسیه و فاسدترین کشورهای جهان وابسته کردید. به‌خاطر اینکه دچار مالیخولیای ضد اسرائیلی هستید، کاری کردید که در همین یک سال گذشته بهترین ورزشکاران کشور به کشورهای دیگر جهان پناهنده شدند فقط بخاطر اینکه مثل انسان زندگی و ورزش کنند. شما مسئول تمام گریه‌هایی هستید که مردمی که از وطن‌شان محروم شدند بخاطر عشق به میهن کرده‌اند، شما مسئول تمام مشت‌ها و لگدها و توهین‌ها و تحقیرهایی هستید که هر روز هزاران زن ایرانی تحمل می‌کنند. شما مسئول سرافکندگی تمام پدرانی هستید که برای برآوردن کوچک‌ترین مایحتاج زندگی خانواده جلوی فرزند و همسرشان سرافکنده شده‌اند. شما مسئول فساد اخلاقی هستید که در مدت بیست سال گذشته در کشور ریشه دوانده و بسیاری از دختران و زنان را به تن‌فروشی و بسیاری از پدران و پسران را به سوی تشکیل باندهای فساد و زورگیری و انواع آسیب‌های اجتماعی کشانده شده‌ است.

آقای فرمانده!
کشور در آستانه یک انفجار بزرگ است. شما باید با قدرت خداحافظی کنید و بروید. اگر اندکی عقل داشته باشید از ادامه گام زدن در میدان مین خودداری می‌کنید. یادتان باشد که حتی ایدی امین هم وقتی تصمیم گرفت فرار کند برای او جایی وجود داشت. درست است که شما جنایات سنگینی کردید، اما در این دنیای کثافت برای هر زباله‌ای هنوز جاهایی برای فرار کردن وجود دارد. یا باید خودتان بروید یا مردم با بدترین شیوه‌ای که به فکرتان هم نمی‌رسد شما را نابود خواهند کرد. این جملات را بخاطر بسپارید. ممکن است حتی فردا هم برای بیشتر فکر کردن دیر باشد.

بازی تمام شده است، صدای فریادها را بشنوید. خون مهسا امینی دامان شما را خواهد گرفت. خداحافظ فرمانده!

زیتون:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *