اعتصاب بازاریان تهران از دید خبرگزاری وابسته به سپاه

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۴


خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه در مورد اعتصاب بازاریان نوشت:

«بازاریان تهران صبح امروز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار، گرانی نرخ ارز و کمبود مشتری با بستن مغازه‌ها دست از کار کشیدند و تجمعی صنفی و مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

ابتدا پارچه‌فروشان و بازاریان راسته مسگرهای بازار بزرگ و چارسوق و سرای قیصریه اقدام به بستن مغازه‌ها کردند و پس از آن سایر بازاریان نیز با بستن مغازه‌ها دست از کار کشیدند.

پلیس در صحنه حضور دارد و با ایجاد نظم و آرامش، زمینه تجمع بازاراریان را فراهم کرده.

در بازار امین‌حضور نیز که محل فروش لوازم خانگی است برخی از بازاریان می‌گویند به خاطر اینکه نمی‌دانیم سرنوشت دلار چه می‌شود یا جنس به مشتری نمی‌فروشیم یا ابتدا پیش دریافتی از او می‌گیریم و با او شرط می‌کنیم که اگر جنس مورد نیاز از سوی کارخانه گران‌تر شد، باید تفاوت قیمت را نیز قبول کند»

اما دو نکته:

لحن مثبت فارس، خبرگزاری منتقد دولت و نزدیک به سپاه پاسداران نسب به این اعتصاب که آن را مسالمت‌آمیز و صنفی خوانده و نیز ستایش ضمنی از برخورد آرام پلیس که برگزاری این اعتصاب را تسهیل کرده،‌ جالب توجه است. معمولا فارس از تجمعات صنفی ستایش نمی‌کند و اقدام پلیس برای مقابله با برخی از این تجمعات را قانونی می‌داند.

خبرگزاری فارس در حالی این تجمع و اعتصاب را خودجوش توصیف کرده که اکانت توییتری «فارس پلاس»، وابسته به همین خبرگزاری، مدعی شده حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰تن از همان کسانی که دیروز بازارهای علاءالدین و چارسو را در خیابان جمهوری به اعتصاب کشانده بودند، امروز در بازار بزرگ تهران، بازاریان و کاسبان را به بستن مغازه‌ها وامی‌داشتند و به ماجرا جو می‌دادند.

منبع: روزآروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *