ادامه کار چند مدیر بازنشسته هفت نهاد با «مجوز» رهبر جمهوری اسلامی

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۰

یک مقام در دفتر رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به تعداد اعلام کرد که آیت الله خامنه‌ای با ادامه کار تعدادی از مدیران بازنشسته سه نهاد زیر نظر خود و چهار دستگاه دولتی، به دلیل «برخی تنگناها» موافقت کرده است.

خبرگزاری فارس روز جمعه به نقل از «یک فرد مطلع» در دفتر رهبر جمهوری اسلامی که نام او ذکر نشده است، اعلام کرد که آیت الله خامنه‌ای « فقط در حد ضرورت و برای جلوگیری از برخی تنگناها درخواست برخی دستگاه‌ها» برای بازنشسته نشدن برخی مدیران را پذیرفته است.

وی همچنین بدون ذکر نام گفت که رهبر جمهوری اسلامی درخواست برخی دستگاه‌ها برای بازنشسته نشدن برخی مدیرانشان را نپذیرفته است.

این مقام دفتر رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به تعداد و جزئیات اعلام کرد که آیت الله خامنه‌ای با ادامه کار تعدادی از مدیران صدا و سیما، قوه قضائیه،دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و همچنین وزارت اطلاعات، وزارت نفت، وزارت بهداشت، و سازمان انرژی اتمی موافقت کرده است.

در قانون «منع به کار گیری بازنشستگان» که اخیرا تصویب شده «دارندگان مجوز» از رهبر جمهوری اسلامی، فرزندان افراد کشته‌شده در جنگ ایران و عراق، اسیران این جنگ با بیش از سه سال سابقه اسارت و «جانبازان بالای پنجاه درصد» از این قانون استثنا هستند.

در روزهای گذشته ادامه کار محمد هادی ایازی و علی صدر السادات، دو معاون بازنشسته وزارت بهداشت، با «اجازه» رهبر جمهوری اسلامی اعتراض‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

همچنین پیش از این اعلام شده بود که مسعود کرباسیان، وزیر سابق اقتصاد که بازنشسته بوده با «اجازه» رهبر جمهوری اسلامی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب شده است.

در همین حال محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در توئیتر خود خواستار آن شد که «دلایل ضرورت ابقای» هر بازنشسته‌ای که با اجازه رهبر جمهوری اسلامی به کار خود ادامه می‌دهد«در متن اجازه به صورت شفاف» بیان شود.

بر اساس گزارش‌ها علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، نیز بازنشسته و ادامه کار او تنها با «مجوز» رهبر جمهوری اسلامی ممکن است.

حسن روحانی در اولین جلسه هیئت دولت خود پس از انتخاب دوباره به ریاست جمهوری، در روز ۳۱ اردیبهشت ماه خواستار به کار گرفته شدن بیشتر زنان و جوانان در سمت‌های مدیریتی شده و گفته بود که در انتخابات صدای مردم از جمله صدای اقلیت‌ها، زنان و جوانان شنیده شده است.

با این حال تنها محمد جواد آذری جهرمی با ۳۶ سال سن به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم او انتخاب شد.

انتخاب آقای جهرمی اما به دلیل فعالیت‌های پیشین او دروزارت اطلاعات انتقاد برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس را به دنبال داشت.

با استفاده از گزارش‌ خبرگزاری فارس، وب سایت خانه ملت، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ ا.م /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *