خوزستان؛ رتبه اول در شیوع اعتیاد

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۹

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: امسال کشفیات مواد مخدر در خوزستان ۱۸۰ برابر افزایش یافته است اما نتوانسته‌ایم در زمینه کاهش تقاضا اثرگذار باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان این‌که خوزستان در شیوع اعتیاد، رتبه نخست کشوری را دارد، گفت: امسال کشفیات مواد مخدر در خوزستان ۱۸۰ برابر افزایش یافته است اما نتوانسته‌ایم در زمینه کاهش تقاضا اثرگذار باشیم.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، «حسین لامی‌زاده» در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که دیروز (۲۸ آذر ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال کشفیات مواد مخدر در خوزستان ۱۸۰ برابر افزایش یافته است اما نتوانسته‌ایم در زمینه کاهش تقاضا اثرگذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر قبول کنیم که خوزستان در شیوع اعتیاد، رتبه نخست کشوری را دارد به این واقعیت می‌رسیم که زمانی می‌توانیم موفق شویم که کاهش تقاضا داشته باشیم و اثربخشی به آحاد افراد جامعه برسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در قسمت‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی، ۱۲ تفاهم‌نامه به امضا رسیده است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم. نقطه مطلوب ما زمانی است که هیچ کدام از آحاد جامعه دچار آسیب نشوند. هم‌اکنون در کمپ‌های ترک اعتیاد می‌بینیم که افراد تحصیل‌کرده، حاشیه‌نشین و افراد مرفه دچار آسیب شده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

لامی‌زاده تصریح کرد: کشفیات مواد مخدر بسیار افزایش یافته است و حتی کشفیات مواد مخدر در مرز آبی نیز افزایش یافته است اما زنگ خطر همیشه وجود دارد. بنابراین اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی همراهی لازم را داشته باشند و از توان خود جهت بهبود شرایط تلاش کنند، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچگاه به شرایط موجود رضایت نداشتیم، چون خوزستان در شیوع اعتیاد، در رتبه نخست است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان این‌که باید تا سال ۱۴۰۰ کاهش ۲۵ درصدی تقاضا را داشته باشیم، در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که خوزستان دارد، این نشست فرصت خوبی برای ارائه برنامه‌ها و طرح‌ها در زمینه پیشگیری و کاهش تقاضاست.

لامی‌زاده با ابراز نارضایتی از شرایط کنونی استان خوزستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی همراهی لازم را به دست نیاورده‌اند. خواهشمندم اعتباری در نظر گرفته شود تا مدیران دستگاه‌های اجرایی اهمیت موضوع را بهتر بشناسند، اگر این کار انجام نشود باید منتظر پیامدهای بعدی باشیم.

وی با بیان این‌که مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک کار فرهنگی است، تصریح کرد: اکنون بسیاری مواد مخدر مصرف می‌کنند اما در ظاهرشان مشخص نیست. یک گرم شیشه ۱۴ نفر را دچار آسیب می‌کند بنابراین باید مراقبت بیشتر شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان این‌که باید اعتبار در جای خود خرج شود، گفت: باید سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کار در حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر تقویت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *