محمود صالحی: من هر دو کلیه‌ام را در اداره اطلاعات از دست دادم

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۹

محمود صالحی، فعال کارگری از دوران بازداشت خود از زندان مخوف اطلاعات سنندج و از دست دادن کلیه هایش سخن می گوید:

خطاب به چند نفر از نمایندگان مجلس و علی اکبرگرجی ازندریانی.

بعد از انتشار نامه اسماعیل بخشی در مورد شکنجه در زمان بازداشت.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون ارتباطات و پیگیری اجرای احکام قانون اساسی ریئس جمهوری سخنانی ایراد کردند که اسماعیل بخشی می تواند از طریق شکایت به مراج صالح مورد شکنجه را پیگیری کند.

محمود صالحی اضافه میکند: آقایان محترم به نظر شماها مراجع صالحه در کشور ما کدام ها هستند؟

شما ها که نماینده مجلس هستید تنها در داخل مجلس مصونیت دارید و خارج از چهار دیواری مجلس هر صحبتی بکنید جرم محسوب می شود و بعد از پایان دوره نمایندگی بازداشت و زندانی خواهید شد.

شخصا” در سال ۱۳۹۴ در بازداشتگاه مخوف اداره اطلاعات سنندج به دلیل اینکه مسئول بازداشتگاه داروهای مورد نیاز من را به مدت ۳۲ ساعت قطع کرد هر دو کلیه خود را از دست دادم.

گزارشی از آخرین وضعیت احمد تقوی، معلم بازنشسته ابهری

احمد تقوی، معلم بازنشسته اهل ابهر که سوم دی‌ماه از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرستان ابهر بازداشت شده‌بود، به بازداشتگاه اداره اطلاعات زنجان منتقل شده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به احمد تقوی، فعال صنفی و معلم بازنشسته اهل ابهر که در پی سخنرانی در تجمع اعتراضی بازنشستگان ابهر بازداشت شده‌بود، اتهامات “اخلال در نظم عمومی” و “تبلیغ علیه نظام” تفهیم و برای او قرار بازداشت موقت صادر شده‌است.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «آقای تقوی بعد از بازداشت به اداره اطلاعات زنجان منتقل شد و اتهامات “اخلال در نظم عمومی” و “تبلیغ علیه نظام” به این معلم بازنشسته تفهیم شده و قاضی پرونده برای اتهام “اخلال در نظم عمومی” قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و برای اتهام “تبلیغ علیه نظام” قرار بازداشت موقت تا زمان برگزاری دادگاه صادر کرده است».

“از زمان بازداشت وی تا کنون دوستان و خانواده آقای تقوی تلاش زیادی کردند که تا زمان دادگاه با سپردن وثیقه آزاد شود، ولی مقامات قضایی مخالفت کرده و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *