وزیر خارجه پاکستان پاسخ فرمانده سپاه را داد: روابط ما با عربستان استراتژیک است/ پاکستان کشور دوم محمدبن سلمان است

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۸

وزیر خارجه پاکستان روابط کشورش با عربستان سعودی را “استراتژیک و استثنایی” خواند و گفت: تفاهم سیاسی مستحکمی میان ریاض و اسلام‌آباد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگو با روزنامه الحیاه گفت: عربستان اولین کشوری بود که در کنار پاکستان در رنج‌هایش ایستاد و ما مواضع این کشور را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم، چراکه رهبری عربستان درخواست پاکستان مبنی بر تأخیر در پرداخت‌های نفتی را برای کمک به جلوگیری از وقوع بحران در معاملات تجاری پذیرفت.

وی با بیان اینکه این موضع ریاض “شگفت‌انگیز” بود و پاکستان آن را می‌ستاید، گفت: ما از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به اسلام آباد خرسند هستیم و پاکستان کشور دوم وی است و این افتخاری برای ما است. سفر ولیعهد عربستان به پاکستان بُعد جدیدی خواهد داشت که همان بعد اقتصادی است و روابط تاریخی میان دو کشور را مستحکم‌تر خواهد کرد.

روز گذشته جعفری در مورد انفجار انتحاری بلوچستان که در آن 27 سپاهی کشته شد، گفت: انتظاری که از کشور همسایه و مسلمان خود یعنی پاکستان داریم این است که همکاری کند. چرا ارتش و سازمان اطلاعات امنیت پاکستان این گروه را پناه می‌دهد؟ این پناه را نوعی حمایت می‌دانیم. سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان محل اختفای این گروه را می‌داند، اما سکوت پیشه کرده است.

وی ادامه داد: دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و حمایت از گروه‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. ما انتقام خون شهیدان را از دولت‌های عربستان و امارات خواهیم گرفت و از رئیس‌جمهور و رئیس شورای امنیت ملی می‌خواهیم که دست ما را باز بگذارند و دولت پاکستان باید بداند من‌بعد باید هزینه حمایت سازمان ISI (سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان) را بپردازد و این هزینه، هزینه سنگینی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *