نامه کارگران بلوچ سد مخزنی کهیر به استاندار به دلیل معوقات ۱۸ ماهه حقوق با پاسخ متفاوت مواجه شد!

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۱

جمعی از کارگران سد مخزنی کهیر طی نامه ای به استاندار سیستان و بلوچستان خواستار مداخله و رسیدگی وی به وضعیت آنها در خصوص معوقات حقوق 18 ماهه و اعتصابشان شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، کارگران سد مخزنی کهیر 18 ماه است حقوق دریافت نکرده بودند که با اعتصابشان روند کار سد تعطیل شد.

این کارگران 700 نفر اند و از سال 1389 با شرکت “جهان کوثر” متولی ساخت سد کار کرده اند اما این شرکت از پرداخت حقوق و مزایای آنها ابا ورزیده است.

کارگران سد بارها دست به تجمع و اعتراض زدند اما هیچ نتیجه ای نگرفته اند.

کارگران در بخشی از دردنامه خود نوشته اند: “حدود یک سال است شرکت تعطیل شده و ما بیکار خیابان های شهر را متر میکنیم چند تا از همکاران مان به فاجعه بزرگ اعتیاد مبتلا شده اند دیگر نانی در بساط نداریم دیگر سوپر مارکت های شهر اجناس قسطی به ما نمیدهند حساب های دفتری مان بسته شده هر کدام ما چندین میلیون بدهکار سوپر مارکت و مراکز خریدها هستیم اقای موهبتی عاجزنه تقاضا می کنیم به دادمان برسید”

کارگران سد با نوشتن نامه سرگشاده از احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان خواستند که در این خصوص رسیدگی کند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: استاندار صبح امروز سر سد حاضر شد همه فکر کردیم که برای رسیدگی به وضعیت کارگران آمده اما در کمال ناباوری آمده بود که به ما بگوید با شرکت پیمانکار جدیدی به نام “جهاد نصر” کار کنید این در حالی است که 18 ماه حقوق ما با شرکت جهان کوثر باقی مانده است.

وی افزود: استاندار می گوید جهان کوثر دیگر با همه پرسنل قدیمی منحل شده و شرکت جهاد نصر متولی کار است با کارگران جدید، این یعنی ما را اصلا حساب نکرده اند، مایی که از سال 89 با آنها کار کردیم، بومی منطقه ایم و 18 ماه هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم.

ویدیویی که در همین زمینه به دست کمپین فعالین بلوچ رسیده نشان میدهد کارگران نسبت به این روند پیش گرفته شده به شدت معترض اند و فرماندار را نیز مورد پرسش قرار میدهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *