کاروان تبلیغاتی طولانی شبه نظامیان حشد الشعبی عراق در خوزستان , حشدالشعبی در ایران چه می‌کند؟

By | ۱۳۹۸-۰۱-۲۶


«خاک ایران جای مزدوران بیگانه نیست». حشدالشعبی و فاطمیون باید با حقارت از ایران رانده شوند.

«علی صدرزاده» – یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه – درباره کیفیت حضور حشدالشعبی در ایران به این نکته اشاره می‌کند که این گروه، اساسا توسط نیروی قدس سپاه پاسداران بنیان گذاشته شده است و از لحاظ ایدئولوژیک به شدت وابسته به جمهوری اسلامی است و بر حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در منطقه تکیه دارد. این تحلیلگر بر این نکته تکیه می‌کند که این کمک می‌توانست از طریق دولت عراق انجام بگیرد. او بر این اساس حضور این نیروها در ایران را بی‌ربط به مسائل امدادی می‌داند.
.
«توس طهماسبی» – پژوهشگر مسائل نظامی – نیز حضور نیروهای شبه‌نظامی عراقی در ایران را کاملا سیاسی دانسته و ضمن مثال از تجربه ونزوئلا می‌گوید: «وارد کردن حشدالشعبی و فاطمیون به خوزستان، استفاده از فرصت سیل برای عادی سازی حضور شبه‌نظامیان خارجی در ایران به منظور استفاده از آنان در روزهای مبادای پیش رو در سال ۹۸ است. همین دیروز مادورو در شرایطی که کشور برق ندارد و مردم ونزوئلا در زباله‌ها دنبال غذا می‌گردند، اعلام کرد که یک میلیون نفر به نیروهای شبه نظامی مدافع حکومت اضافه می‌کند».

این دو تحلیل از توس طهماسبی و علی صدرزاده زمانی صورتی جدی‌تر و عینی‌تر به خود می‌گیرد که به یاد بیاوریم چندی پیش، «موسی غضنفرآبادی» – رییس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران – در یک سخنرانی در تهران گفته بود:«اگر مردم انقلاب را یاری نکنند، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد».

نکته مهم دیگر نیز یکی از سخنرانی‌های قاسم سلیمانی در تیرماه ۹۶ است. سخنرانی‌ای که سلیمانی در آن، پرده از واقعیتی باورنکردنی برداشت و گفت: «کلید در همه انبارهای تسلیحات جمهوری اسلامی در اختیار فرمانده حشدالشعبی است. هزاران تُن سلاح و مهمات سرازیر شد به سمت عراق». باورنکردنی از این روی، که باورش سخت است که اختیار انبار تسلیحات یک کشور در اختیار یک نیروی خارجی باشد.توانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *