حسین جنتی، شاعر غزل سرا به حبس محکوم شد

By | ۱۳۹۸-۰۴-۲۵

 حسین جنتی، شاعر غزل سرا توسط دادگاه انقلاب اصفهان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی در تاریخ ۱۲ خردادماه در پی مراجعه به اطلاعات سپاه این شهر بازداشت و پس از یک هفته با تودیع قرار آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین جنتی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” علیه این شاعر غزل‌سرا در تاریخ ۱۷ تیرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد.

این در حالی است که این شعبه دادگاه پیشتر رسیدگی به پرونده وی را مختومه اعلام کرده بود.

حسین جنتی در تاریخ ۱۲ خردادماه بر اساس احضاریه‌ای که روز قبل دریافت کرده بود به اطلاعات سپاه اصفهان مراجعه کرد و در آنجا بازداشت و پس از پایان مرحله تحقیقات به زندان اصفهان منتقل شده بود. وی نهایتا پس از یک هفته با حکم قاضی کشیک و تودیع قرار کفالت از محل زندان اصفهان بصورت موقت تا پایان دادرسی آزاد شد.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت این شاعر به گزارشگر هرانا گفته بود: آقای جنتی روز شنبه به اطلاعات سپاه اصفهان احضار شد، وی روز بعد به آنجا مراجعه کرده و در آنجا بازداشت شد. اطلاعات سپاه اصفهان از آقای جنتی به دلیل شعرخوانی در یک برنامه دانشگاهی شکایت کرده و بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای اصفهان از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” حکم بازداشت وی را صادر کرده بود.

لازم به ذکر است که حسین جنتی، شاعر غزل سرای معاصر است که از وی کتابهایی به چاپ رسیده است.