تحویل پهپاد «تهاجمی» مهاجر ۶ به ارتش حکومت اسلامی ایران

By | ۱۳۹۸-۰۴-۲۶

در پی آن‌ چه تغییر رویکرد نیروی زمینی ارتش ایران از پدافندی به آفندی خوانده می‌شود، یک فرمانده ارتش از تحویل سه فروند پهپاد «مهاجر ۶» به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش خبر داد.

در بهمن سال گذشته، دو مقام ارشد نیروهای مسلح ایران از تغییر رویکرد نیروهای مسلح از حالت تدافعی و پدافندی به تهاجمی و آفندی «بر اساس تدابیر رهبر ایران» خبر داده بودند.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین‌نژاد، فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش ایران، روز چهارشنبه ۲۶ تیر با اشاره به آرایش جدید عملیات پهپادی در ارتش، «انهدام هدف‌های از پیش‌ تعیین‌شده» را از جمله مأموریت‌های پهپاد مهاجر ۶ بیان کرد و افزود: «مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپادها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت.»

پهپاد «مهاجر ۶» آخرین گونه از پهپادهای خانواده مهاجر است که نخستین‌ بار در جریان نمایشگاه «دستاوردهای وزارت دفاع» در ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ رونمایی شد.

«برد بالا، سقف پروازی قابل ملاحظه، مداومت پروازی ۲۴ ساعته با به‌کارگیری پرنده‌های مشابه و قدرت حمل گلوله‌های با دقت بالا و نقطه‌زن در روز و شب» ازجمله ویژگی‌هایی است که امیر حسین‌نژاد برای پهپاد مهاجر ۶ برشمرده است.

پیشتر، خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، در ۲۱ تیر سال جاری، ادعا کردند که سپاه پاسداران در حمله به گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق از «پهپاد موسوم به مهاجر M-6» نیز استفاده کرده‌‌ است.
رادیو فردا: