دونالد ترامپ در واکنش به حملات موشکی ایران خواستار آشتی با تهران شد

By | ۱۳۹۸-۱۰-۱۹

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی که در واکنش به حملات موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق ایراد کرد، گفت که تحریم های تازه ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهد شد. او در عین حال از دولت های اروپایی خواست که از برجام خارج شوند و ناتو را به فعالیت بیشتر در خاورمیانه فراخواند.

رئیس جمهوری آمریکا از پاسخ نظامی به اقدام ایران سخنی نگفت. او خطاب به رهبران حکومت اسلامی ایران گفت که وی آمادۀ آشتی و صلح با کسانی است که طالب صلح و آشتی باشند. دونالد ترامپ از اینکه حملات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق تلفات جانی به بار نیاورده ابراز خرسندی کرد و گفت که به نظر می رسد که ایران پس از این حملات عقب نشینی کرده است. دونالد ترامپ نگفت که جمهوری اسلامی ایران در چه زمینه هایی عقب نشینی کرده است. اما، وی این عقب نشینی را برای منطقه و جهان مثبت خواند

رویترز به نقل از مقامات حکومت های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نوشته است که حکومت اسلامی ایران تمام تلاش خود را به خرج داده بود تا حملات موشکی آن به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق تلفات جانی به بار نیاورند.

یکی از مقامات غربی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفته است که رهبران حکومت اسلامی ایران می خواستند واکنشی به قتل قاسم سلیمانی از خود نشان بدهند، اما، قطعاً قصد تنش آفرینی نداشتند.
رادیو بین المللی فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *